درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

خرید اینترنتی درب ضد سرقت از فروشگاه های معتبر

 درب ضد سرقت چیست؟

همان‌طور که از نام درب ضد سرقت بر می‌­آید، دربی است با استحکام بالا دربرابر ضربات، آتش سوزی و آوار که به سبب ویژگی‌­هایی که دارد از ورود سارقان جلوگیری می‌­کند. درب ضد سرقت دربرابر تخریب و دستکاری مقاوم بوده و به این سادگی‌­ها نفوذ پذیر نیست. البته که هرگز نمی­‌توان اذعان داشت که این درب­‌ها به طور صد در صد نفوذ ناپذیرند؛ اما در مقایسه با درب‌­های معمولی که برای فروشگاه­‌ها، مراکز اداری و تجاری و منازل استفاده می‌­شود، دارای امنیت منحصر به فردی است. با خرید درب ضد سرقت، حتی اگر معمولی‌­ترین نوع آن را انتخاب کنید، از لحاظ ذهنی به سارقان ضربه خواهید زد و بی خیال باز کردن درب منزل یا محل کار شما خواهند شد.

مزایای استفاده از درب ضد سرقت چیست؟

درب ضد سرقت به سبب مزایای بسیاری که دارد امروزه به محبوب‌­ترین نوع درب مصرفی در ساختمان‌­های مسکونی، اداری و تجاری تبدیل شده است. در ادامه برخی از این مزایا را با هم مرور می‌­کنیم:

  • آرامش خاطر

مهم‌­ترین مزیت خرید درب ضد سرقت، آرامش خاطری است که به صاحب ملک عطا می­‌کند. شما در مسافرت‌­های طولانی دیگر لازم نیست نگران منزل یا محل کارتان باشید که از دست سارقان در امان باشد. از سوی دیگر ممکن است شاغل باشید و ساعاتی از شبانه روز فرزندان یا پدر و مادر پیرتان در منزل تنها باشند. با خرید درب ضد سرقت دیگر دل‌مشغولی امنیت آنان را نخواهید داشت. این امر به افزایش بهره­‌وری در محیط کار و ارتقای راندمان کاری شما نیز کمک خواهد کرد.


  • عایق مناسب انرژی

با نصب درب ضد سرقت دیگر نگران هدر رفت انرژی در منزلتان نخواهید بود. در فصل سرما از برون رفت انرژی گرمایی جلوگیری خواهد شد و در فصل گرما، سرمای وسایل سرمایشی در محیط منزلتان محصور خواهد بود. این‌گونه در پرداخت هزینه‌­های مصرفی نیز صرفه‌­جویی می‌­شود. در عین حال از ورود گرما و سرما و نیز گرد و غبار به داخل منزل نیز جلوگیری می­‌کند.

  • عایق صدا

شما با خرید درب ضد سرقت، محیط زندگی و کار خود را اکوستیک خواهید کرد! درب ضد سرقت به سبب متریالی که در آن به کار رفته، عایق خوبی برای صدا به شمار می‌­رود. نصب درب ضد سرقت فقط متعلق به درهای ورودی نیست، بلکه در درون ساختمان‌­های اداری و تجاری نیز به عنوان درب سالن جلسات و درب اتاق مدیر عامل می­­‌توان از آن استفاده کرد که هم خاصیت عایق صدا بودن دارد و هم از تجهیزات داخل سالن مانند لوازم پخش، گاو صندوق و مدارک محافظت خواهد کرد.

  • برخورداری از قفل چندزبانه

آنچه درب ضد سرقت را نسبت به سایر درب‌­ها ایمن می­کند، ویژگی‌­های قفل آن است. اگر درب ضد سرقت فاقد قفلی ایمن باشد، با درب­‌های معمولی هیچ فرقی نخواهد داشت. قفل درب ضد سرقت به گونه ­ای طراحی می‌­شود که هیچ مته و دریلی نمی­‌تواند از آن عبور کند. قفل درب ضد سرقت در آزمایشگاه چندین بار تست می­‌شود و پس از پیروزی در برابر همه امتحانات وارد بازار خواهد شد. زبانه‌­های قفل این گونه درب­‌ها به گونه­ای طراحی شده اند که هر کدام با چرخش به یک­ سو باز می‌­شوند و جهاتی مقابل هم دارند. ویژگی قفل درب ضد سرقت سبب شده تا تنها راه ورود به محیطی که دارای این گونه­ درب‌­هاست، داشتن کلید باشد!

  • مقاومت بالا دربرابر حرارت

درب ضد سرقت به سبب آلیاژ فلزی که در آن به کار رفته است در برابر حرارت و در مقابل اتفاقاتی نظیر آتش سوزی بسیار مقاوم عمل می‌­کند. به عبارتی می­‌توان گفت این درب‌­ها نسوز هستند و تا ساعت‌­ها آتش و حرارت را تحمل می‌­کنند.

  • استحکام در برابر هرگونه فشار بیرونی

ورود چند لایه چوب و یک آلیاژ از فلز مقاوم سبب شده تا درب ضد سرقت در مقابل فشار مقاوم باشد. این درب‌ها حتی در مقابل آوار و تخریب نیز بسیار مستحکم نشان داده­‌اند.

اجزای درب ضد سرقت

حال که با مزایای درب ضد سرقت آشنا شدیم، بد نیست گذاری هم به اجزای تشکیل دهنده انواع درب ضد سرقت داشته باشیم:


  • استراکچر

استراکچر ساختار اصلی درب ضد سرقت را تشکیل می‌­دهد و سایر قطعات این گونه درب‌­ها روی آن سوار می‌­شوند. کیفیت و استحکام استراکچر نقش تعیین کننده‌­ای در نفوذناپذیری درب­ ضد سرقت دارد. تا چند سال گذشته استراکچرهای درب ضد سرقت ترک و ایرانی با یکدیگر تفاوت‌­های فاحشی داشتند و همین امر باعث تفاوت قیمت درب ضد سرقت تولید داخل با نمونه­‌های وارداتی بود. اما امروزه تولیدات داخل نیز همپای تولیدات خارج از کشور از کیفیت لازم برخورداند. استراکچر درب ضد سرقت معمولا از جنس پروفیل فولادی است و یک استراکچر از جنس پشم سنگ، پلی اورتان، یا پلی استایرن نیز به عنوان عایق در ساختار درب استفاده می‌­شود.

  • رویه

رویه درب ضد سرقت می­‌تواند طبیعی و یا مصنوعی باشد؛ اما آن‌چه که از لحاظ بصری شما را مجاب می‌­کند تا اقدام به خرید درب ضد سرقت خاصی کنید، همان رویه درب است. به عبارتی می‌­توان گفت اگر یک درب با هر میزان از امنیت و قطعات کیفی، با رویه جذابی همراه نباشد، ممکن است از سوی خریدار انتخاب نشود. به خصوص اینکه درب ضد سرقت امروزه خودش بخشی از دکوراسیون داخلی منزل و محل کار به شمار می‌­آید. بنابراین بسته به تم محیط می­‌توانید درب مورد نظر را انتخاب کنید. پیشتر درب ضد سرقت ترک از رویه­‌های طبیعی جذابی ساخته می‌­شدند که آن را در برابر درب‌­های ایرانی برتری می­‌بخشید و مشتری پسند بود. خوشبختانه امروز درب ضد سرقتی که در داخل کشور تولید می­‌شود نیز از لحاظ بصری، جذابیت‌­های لازم را داراست و اتفاقا قیمت درب ضد سرقت ایرانی نسبت به نمونه­‌های وارداتی به صرفه‌­تر است.

  • قفل و دستگیره

همان‌طور که در قسمت­‌های قبلی همین مطلب نیز گفتیم، قفل درب ضد سرقت نقشی تعیین کننده در کیفیت آن دارد و بدون داشتن یک قفل استاندارد، درب ضد سرقت با یک درب چوبی معمولی هیچ تفاوتی ندارد. دستگیره­‌های درب ضد سرقت نیز بخشی از زیبایی و جلوه‌­های بصری آن به شمار می­‌روند که در طرح‌­ها و رنگ‌­های متعددی در بازار موجود هستند. قفل دیجیتال امروزه یکی از محبوب‌­ترین قفل­‌هایی است که روی درب ضد سرقت نصب می­‌شود. قفل­‌های دیجیتال نیازی به کلید ندارند، الکترونیکی هستند و به گوشی هوشمند و یا لپ تاپ متصل می‌­شوند. سیستم هوشمند امنیتی قفل‌­های دیجیتال باعث شده تا در مراکز حساس از این دست قفل­ها بیشتر استفاده شود، اما این به این معنا نیست که شما نمی توانید از این قفل‌ها در منزل یا محل کارتان بهره گیرید. برخی از این قفل­‌های هوشمند که روی درب ضد سرقت نصب می‌­شوند، این قابلیت را دارند که در صورت بروز مشکل مانند ورود فرد ناشناس یا بوجود آمدن حادثه ای مانند آتش سوزی، هشدارهای لازم را به صاحبخانه اعلام و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند. قفل­‌های هوشمند به صورت کارتی، اثر انگشتی، تشخیص چهره و رمزدار هستند که بر روی انواع درب ضد سرقت قابل نصب می باشند. امنیت و آرامش این سبک از قفل­‌ها نسبت به دیگر انواع، منحصر به فرد است و قابل قیاس با نمونه‌­های کلیددار نیست.

انواع درب ضد سرقت

انواع درب ضد سرقت را بر اساس کشورهای سازنده آن می‌­توان این‌گونه تقسیم­ بندی کرد:

·       درب ضد سرقت ترک

این درب همان‌گونه که از نامش پیداست محصول کشور ترکیه است و متریال به کار رفته در آن همگی با کیفیت اصلی و استاندارد بوده و به همین سبب به بسیاری از کشورها از جمله ایران صادر می­‌شود. درب ضد سرقت ترک مستحکم و با دوام بوده، قفل‌­هایی که در آن به کار می­رود ساخته برندهای معروف ترکیه در قفل سازی است. در برابر حوادث طبیعی مثل زلزله و آتش سوزی از مقاومت بالایی برخورداند و دارای چارچوب پیش ساخته است. رویه درب ضد سرقت ترک معمولا از جنس متریال طبیعی یا پی وی سی است و از جذابیت بصری زیادی برخوردار است. قیمت درب ضد سرقت ترک به سبب وارداتی بودن و جنس متریال معمولا بیشتر از انواع دیگر این گونه از درب­‌هاست.

  • درب ضد سرقت چینی

پیمانکاران بیشتر به سراغ درب­‌های ساخته شده کشور چین می­‌روند! همین شد که در یک برهه درب چینی بازار را قبضه کرده بود. به جرأت می­‌توان علت اصلی استفاده از درب‌­های چینی را پایین بودن قیمت درب ضد سرقت ساخت چین دانست. وقتی شما در برخی سایت­‌ها با تبلیغات درب ضد سرقت چینی مواجه می‌­شوید و قیمت درب ضد سرقت در انواع مختلف را قیاس می‌­کنید شاید با خودتان فکر کنید، مدل گران‌تر می‌­خواهد سرتان را کلاه بگذارد! اما فراموش نکنید، هیچ ارزانی بی حکمت نیست. حکمت ارزانی درب­‌های چینی هم کیفیت پایین قطعات به کار رفته در آن است. در بسیاری از موارد حتی این درب‌­ها را نمی‌­توان ضد سرقت نامید و فقط به علت شباهت ظاهری این عنوان را یدک می‌­کشند. اگر با خرید درب ضد سرقت قصد ایجاد امنیت و آرامش خاطر دارید باید خدمتتان بگوییم لطفا از مراکز فروش درب ضد سرقت، درب چینی نخواهید! چون نه قفل، نه چهارچوب و نه مواد به کار رفته در آن با کیفیت نیستند و فاقد استانداردهای لازم­اند. امروزه با توجه به تولید درب ضد سرقت در ایران و پایین آمدن هزینه­‌ها و مناسب بودن قیمت آن­ها، درب چینی خیلی خریدار ندارد!

  • درب ضد سرقت ایرانی

امروزه تخصص و دانش تولید کنندگان داخلی به حدی بالا رفته است که درب ضد سرقت تولید داخل با کیفیتی همپای تولیدات کشور ترکیه و با مرغوبیت بسیار فراتر از واردات بی کیفیت چینی در بازار عرضه می‌­شود. کارشناسان مراکز فروش درب ضد سرقت اذعان دارند که خریدار ایرانی از لحاظ ظاهری تفاوتی میان درب ضد سرقت ترک با نمونه ایرانی قائل نیست و با ارائه توضیحات کارشناسان پیرامون استاندارد قطعات استفاده شده به خرید درب ضد سرقت ایرانی تمایل دارند. بسیاری از تولید کنندگان درب ضد سرقت ایرانی با ابتکاری که به خرج داده­‌اند اقدام به تلفیق طراحی رویه درب ضد سرقت با نمادهای آریایی، ایرانی و اسلامی نموده‌اند. قیمت درب ضد سرقت ایرانی بسیار به صرفه بوده و نیازهای یک مصرف کننده وطنی را از قبیل زیبایی، امنیت و کارایی برآورده می‌­سازد.

انواع درب ضد سرقت را بر اساس کارایی می­‌توان این‌گونه تقسیم بندی کرد:

  • درب ضد سرقت ویلایی
  • درب ضد سرقت شیشه خور
  • درب لابی
  • درب ضد سرقت لوکس


در هنگام خرید درب ضد سرقت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر به مراکز معتبر فروش درب ضد سرقت مراجعه می­‌کنید به توصیه‌­های کارشناسان فروش دقیقا توجه کنید تا دربی با کیفیت و متناسب با استانداردهای مد نظرتان را تهیه نمایید. اگر نخستین بار است که قصد خرید درب ضد سرقت دارید و نمی‌­دانید باید به چه نکاتی توجه کنید، این موارد را فراموش نکنید:

  • به ورق و آهن آلات استفاده شده در درب ضد سرقت دقت کنید.
  • جنس چارچوب درب را بررسی کنید.
  • به جنس رویه درب ضد سرقت دقت کنید و تحقیق کنید که از جنس الیاف طبیعی است و یا متریال مصنوعی.
  • ضخامت چارچوب را در نظر بگیرید.
  • قفل و یراق آلات استفاده شده در درب ضد سرقت را بررسی کنید. معروف ترین نوع قفل درب ضد سرقت متعلق به کشور ترکیه است. در این باره حتما از کارشناسان مراکز فروش درب ضد سرقت سوال کنید.
  • به ورق و آهن آلات مورد استفاده در درب دقت کنید.
  • دستگیره‌­های درب ضد سرقت را از لحاظ مطلوب بودن کیفیت بررسی کنید.
  • از ضد اسید بودن قفل درب ضد سرقت اطمینان حاصل کنید.
  • به جنس لولای درب دقت کنید.
  • درب ضد سرقت متناسب با آب و هوای منطقه جغرافیایی تان انتخاب کنید.

درب ضد سرقت مناسب محیط جغرافیایی

درب ضد سرقتی که در مناطق مرطوب استفاده می‌­شود با دربی که در جغرافیای کوهستانی کاربرد دارد، متفاوت است. در مناطق شرجی و مرطوب باید از دربی استفاده شود که در برابر نم و رطوبت مقاوم باشد، حشره زده نشود و رطوبت باعث پوسیدگی و کپک آن نشود. به علاوه باید از متریالی استفاده شود که در برابر رطوبت تاب بر ندارد. درب ضد سرقت فایبر گلاس برای مناطق شرجی نظیر شمال کشور گزینه مناسبی به شمار می­‌رود.

در مناطق کوهستانی به سبب بوران، بادهای شدید و هوای سرد بهتر است از دربی استفاده کنید که ویژگی­‌های عایقی مقاومی داشته باشد و انرژی گرمایی محل زندگی و یا کار شما را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند و از هدر رفت آن جلوگیری کند. به علاوه مانع ورود هوای سرد بیرون به داخل شود و از ورود گرد و غبار نیز جلوگیری کند. درب ضد سرقت فلزی از جنس استیل، آلومینوم و فولاد گزینه مناسبی برای مناطق کوهستانی است.

اگر در مناطق گرم و خشک کشورمان زندگی می‌­کنید و قصد خرید درب ضد سرقت دارید، پیشنهاد ما استفاده از درب‌­های فایبر گلاس و آهنی است؛ چرا که حرارت جوی بیرون از خانه ممکن است زیبایی و کارآمدی درب­ ضد سرقت ساخته شده با دیگر متریال­‌ها را خدشه دار کند. درب فایبرگلاس و آهنی در برابر نور خورشید و گرما مقاوم است. به طور کلی پیشنهاد می‌­شود پیش از خرید درب ضد سرقت حتما با کارشناسان متخصص در این زمینه گفتگو کنید و از مشاوره­‌های آن ها بهره بگیرید.

آیا می­‌توان درب قدیمی را با درب ضد سرقت جایگزین کرد؟

خرید و نصب درب ضد سرقت فقط برای مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری جدید نیست. شما هم می‌­توانید درب قدیمی محل کار یا زندگی خود را با درب ضد سرقت تعویض نمایید. برای این کار نیازی به کندن چارچوب قدیمی درب، تخریب و دیوار کشی نیست، شما می توانید درب جدید را با ابعاد سفارشی ثبت نمایید و از تولید کننده بخواهید با اندازه‌هایی که مد نظر دارید برای شما درب ضد سرقت بسازد. هم چنین می­‌توانید رویه آن را خودتان انتخاب کنید. با این کار درب قدیمی را با یک درب فولادی مقاوم تعویض کرده‌اید و با اسکلت و چهارچوب فولادی منزل و یا محل کارتان را از ورود سارقان بیمه کرده­‌اید!


درب ضد سرقت را از کجا بخریم؟

درب ضد سرقت مانند همه تجهیزات ساختمانی بازار مخصوص به خود را دارد. شما وقتی با عرضه کنندگان فراوانی از یک محصول مواجه می‌­شوید، قطعا برای خرید درب ضد سرقت دچار سردرگمی خواهید شد؛ چرا که شما از متریال درب سازی اطلاعات چندانی ندارید و با قیمت انواع درب هم آشنا نیستند. در این مواقع معرفی یک مرکز فروش درب ضد سرقت از سوی یک آشنا که خود به تازگی خریدی مشابه انجام داده باشد و راضی هم باشد، بسیار راه‌گشاست. در غیر این صورت باید پیش از خرید، بررسی‌­های لازم را انجام دهید تا با قرار گرفتن در جو خرید، انتخاب شتاب‌زده­ای را تجربه نکنید. یک راه حل دیگر برای انجام خریدی هوشمندانه، خرید اینترنتی است. شاید با خود بگویید مگر درب ضد سرقت به این بزرگی را هم می­‌توان اینترنتی خرید کرد؟ پاسخ سوال شما مثبت است. شما می‌­توانید با مراجعه به مراکز معتبر اینترنتی فروش درب ضد سرقت، انواع درب ضد سرقت ترک، ایرانی و چینی را رصد کنید، قیمت درب ضد سرقت در مدل­‌ها، رنگ‌­ها و طرح‌­های مختلف را با هم مقایسه کنید و با توجه به تم منزل یا محل کار، بودجه‌­ای که دارید و کیفیتی که انتظار دارید، خرید خود را نهایی کنید. در هنگام خرید اینترنتی توجه داشته باشید که فروشگاه مجازی حتما مجوزهای لازم را دارا باشد، از قدمت و اعتبار خوبی برخوردار باشد، خدمات پس از فروش داشته باشد، محصولاتش دارای گارانتی باشند و محیطی امن برای خرید شما فراهم کند. از طرف دیگر پیشنهاد ما این است از فروشگاهی خرید درب ضد سرقت را انجام دهید که خودشان تولید کننده باشند و در صورت نیاز بتوانند دربی با ابعاد سفارشی و طرحی که مد نظر شماست، برایتان آماده کنند.

منبع :اتحاد درب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد