درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

مشخصات درب ضد سرقت یک رو فلز و تمام فلزی

 درب ضد سرقت فلزی یا همان درب ضد سرقت رویه فلز از مهم ترین تولیدات راشا درب می باشد. این درب ها دارای قیمت و کیفیت بسیار مناسبی هستند و می توانید به عنوان درب لابی در بیرون از ساختمان هم از این محصولات استفاده نمایید. برای استفاده از درب فلزی در بیرون از ساختمان بهتر است از درب با رنگ پلی اورتان استفاده نمایید. این رنگ ها دارای پوشش دهی بالایی هستند و از درب در برابر عوامل محیطی مانند تابش نورخورشید و زنگ زدگی محافظت می نمایند. از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت درب ضد سرقت فلزی، ابعاد درب است.

خرید درب ضد سرقت فلزی

معمولا درب ضد سرقت بر اساس نوع روکش درب، میزان برجستگی روکش و یرآق آلات مورد استفاده تقسیم بندی می شوند و شاسی کشی فلزی داخلی و ساختار تمام مدل های درب ضد سرقت بصورت یکسان می باشد. همان طور که از نام درب ضد سرقت فلزی مشخص است، این درب ها از ساختاری فلزی بهره‌مند می باشند. بد نیست بدانید که شما برای انتخاب رنگ مناسب برای این درب ها لازم است تا علاوه بر زیبایی به برخی نکات همچون عدم خوردگی فلز یا هوازدگی آنها نیز توجه داشته باشید. از انواع درب ضد سرقت فلزی می توان به درب ضد سرقت فلزی شیشه خور اشاره داشت.

قیمت درب ضد سرقت فلزی

عواملی بسیاری بر قیمت تمام شده درب ضد سرقت رویه فلزی تاثیر گذارند.از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت در ضد سرقت فلزی می توان به این موارد اشاره نمود:

  • ابعاد درب (تعداد لنگه ها)
  • طرح و رنگ درب
  • نوع یراق آلات به کار رفته در ساخت
  • کیفیت متریال استفاده شده 

درب ضد سرقت فلزی شیشه ای

درب ضد سرقت فلزی شیشه خور تلفیقی از درب فلزی و شیشه است که در وسط درب قرار می گیرد. این نوع درب در چهارچوب های ساده فلزی و چهارچوب فلزی روکوب دار توسط شرکت راشا درب تولید می گردد. بیشتر مشتریان و خریداران درب ضد سرقت شیشه خور آن را به خاطر زیبایی خواصی که دارد می خرند. یکی دیگر از انواع درب ضد سرقت فلزی، درب ضد سرقت دولنگه می باشد. این درب ها دارای ابعاد بزرگتر و معمولا به عنوان درب لابی مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی

  •  جنس ماده ای که درب ضد سرقت فلزی از آن ساخته می شود، فولاد نورد سرد می باشد.
  • این نوع درب ها در برابر آتش، مقاومت بالایی دارند.
  •  به دلیل تعبیه شدن یک نوار درزگیر از جنس پلیمر در آن ها، برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل، مانع خوبی محسوب می شوند.
  •   این درب ها عایق صوت و گرما نیز می باشند.
  •   جنس رویه بیرونی این نوع از درب ها، رنگ کوره ای به علاوه روکش PVC است.
  • ضخامت ورقه چهارچوب درب ضد سرقت فلزی تقریبا ۵.۱-۳.۱ میلی متر است.
  • موادی که فاصله بین دو ورقه رویه درب را پر می کنند، پلی اورتان، هانی کامب و مش فولادی هستند.
  •  قسمت بازشوی درب هم دارای ضخامتی نزدیک ۷ سانتی متر است.
  •  قفلی که برای درب ضد سرقت فلزی استفاده می شود، معمولا قفل گاو صندوقی است که دارای ۱۱ تا ۱۵ نقطه اتصال با چهارچوب می باشد.
  •  جنس آستانه درب های ضد سرقت فلزی استیل ضد زنگ می باشد.
  •  این نوع از درب ها، در ابعاد ۲۱۰*۱۰۵ سانتی متر در بازار موجود هستند و زمانی که باز می شوند، فضایی با ابعاد ۱۹۷*۹۱ سانتی متر را در اختیار شما قرار می دهند.
  •  از تجهیزات درب ضد سرقت فلزی می توان به مواردی مانند چشمی با زاویه دید بالا، زنگ اخبار، دستگیره، شب بند، لایه درزگیر پلیمری، کلید اصلی وکلید کارگری اشاره نمود که به همراه درب، ارائه می شوند.
  • اکثر درب های ضد سرقت فلزی چهار لولای داخلی داشته، که هر کدام از آنها ۵ نقطه اتصال به درب دارند.

خرید درب ضد سرقت فلزی

قبل از انتخاب درب ضد سرقت می بایست محل مورد استفاده را ارزیابی کرد تا درب ضد سرقت متناسب با آن انتخاب شود، در اجزای درب ضد سرقت فلزی از دو لایه ورق به ضخامت تا یک میلی ‌متر ساخته شده است و در دو طرف درب ضد سرقت نصب می شود. برای جلوگیری از آلودگی صوتی و صدا های زندگی شهری از یک لایه عایق صدا در لایه میانی درب ضد سرقت استفاده می شود از طرفی نیز برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی نیز از عایق گرمایی در همان لایه میانی استفاده می شود. هچنین اماکنی دور از حضور جمع از جمله ویلاها، کارخانجات، انبارها و… می‌بایست از درب‌ های ضد سرقت با ویژگی‌های خاص استفاده شود تا امکان نفوذ سارقین پس از برش و تخریب لایه‌ های سطحی درب ضد سرقت به داخل ساختمان را غیرممکن سازند. در این گونه موارد نه تنها ضخامت لایه‌های فولادی در دو طرف درب ضد سرقت  به دو میلی ‌متر و جمعاً چهار میلی‌ متر افزایش می ‌یابند بلکه لایه میانی نیز از طریق ایجاد شبکه مستحکم فولادی به همراه تزریق مواد ویژه ضد برش، ضد مته، ضد اسید و ضد تخریب در میان درب ضد سرقت تقویت گردیده است.

رنگ درب ضد سرقت فلزی

همواره بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که هارمونی مناسبی میان رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت برقرار نمایند. گفتنی است امروزه برای رنگ آمیزی این درب ها بیشتر از رنگ های پودری الکترواستاتیکی استفاده می شود.
نکته دیگری که درباره درب های فلزی باید بدانیم این است که در این درب‌ها، در صورت وجود داشتن روکوب چوبی، رنگ فلز نیز از پشت درب دیده خواهد شد لذا حتما دقت داشته باشید که در زمان انتخاب رنگ مورد علاقه خود به رنگ فلز و همچنین چهارچوب درب نیز توجه کنید. یکی از پرطرفدارترین نوع درب ضدسرقت فلزی سفید می باشد. همچنین درب ضد سرقت فلزی طرح چوب یکی از انواع این درب های فلزی می باشد که بسیار پرطرفدار می باشد. 

درب ضد سرقت ترمووود مناسب فضای بیرونی ساختمان

درب ضد سرقت ترمووود

درب ضد سرقت ترمووود نارسانای خوبی است یعنی هدایت گرمایی و حرارتی را حدود 20 تا 25 درصد در مقایسه با دیگر درب ها کاهش میدهد.این بدین معنی است که بر اثر حرارت، تغییراتی در ساختار و خواص چوب گرما دیده ایجاد می شود که هدایت گرمایی آن کاهش می یابد و این ویژگی، آن را مبدل به متریالی بسیار مطلوب برای کاربردهای مختلف در ساختمان چه بخش داخلی و چه خارجی نموده است درب ضد سرقت ترمووود در بخش خارجی کاربرد زیادی دارد زیرا این مزیت از هدر رفتن گرما و سرما در مکان مورد استفاده جلوگیری می نماید. درب ضد سرقت ترمووود کاربردهای متفاوتی دامطابق با آزمایشات VTT، هدایت گرمایی ترمو پاین با کلاس ترمو D در حدود 0.099 (W/(m K می باشد و این در حالی است که هدایت گرمایی چوب فرآوری نشده 0.12 (W/(m K است. 

درب ضد سرقت لابی ترموود

درب لابی به درب های ورودی ساختمان که در قسمت بیرونی نصب می شوند گفته می شود. این درب ها معمولا دارای ابعادی بزرگتر از درب ضد سرقت آپارتمانی می باشند و باید در مقابل عوامل محیطی مانند رطوبت و تابش نور خورشید مقاوم باشند. درب لابی ترمووود ساخته شده  تمام استاندارهای لازم برای نصب در بیرون ساختمان را دارا می باشند. 

درب ترمووود حیاط و پارکینگ

درب ترمووود یکی از لوکس ترین و محبوب ترین جنس های مورد استفاده برای ساختمان های مسکونی و تجاری هستند که ضمن ظاهر جذاب و زیبا دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. درب نقش مهمی بر زیبایی و محافظت از یک ساختمان دارد و انتخاب یک درب شکیل با متریال مناسب می تواند ظاهر یک ساختمان را به طرز شگفت انگیزی زیباتر نشان دهد. هر چند که امروزه در بازار جنس های مختلفی از درب ها تولید و ارائه می شوند، اما درب چوبی ترموود از گذشته تا به امروز در دسته زیباترین و مقاوم ترین انواع درب ساختمانی قرار داشته است. درب ترموود حیاط و پارکینگ یکی از محصولاتی است که می توانید برای ساختمان خود تهیه نمایید و به زیبایی و امنیت ساختمان خود بیافزایید. 

چوب ترمووود

نوع خاصی از چوب می باشد که به دلیل فراوری با مکانیزم پیشرفته حرارت، نسبت به دیگر چوب های موجود در بازار دارای استحکام و ماندگاری بیشتری است. در حالت کلی برای تولید چوب ترموود از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. چوب ترمووود در برابر کپک، حشرات موذی، موریانه، ساس و قارچ بسیار مقاوم است و رنگ و شکل آن پس از سال ها ثابت می ماند و دچار تغییر نمی شود.

برای تولید این محصولات از چوبهای زبان گنجشک و چوب گونه کاج استفاده می شود. ترمووود را به عنوان محصولی از کشور فنلاند می شناسند، اما قابل ذکر است این محصول در کانادا و آلمان نیز به طور گسترده تولید میشود. ترمووود را معمولا در ایران به صورت چوب ترمو نیز می شناسند. این دو عبارت معادل هم هستند و تفاوتی ندارند.

آیا رنگ درب ضد سرقت ترمووود با گذشت زمان تغییر می کند؟

رنگ چوب اصلاح شده با حرارت تحت تاثیر میزان حرارت و زمان فرآوری متفاوت می باشد.هر اندازه میزان حرارت فرآوری بالاتر باشد رنگ درب ضد سرقت ترمووود تیره تر خواهد بود و همچنین هر اندازه مدت زمان قرارگیری در کوره کمتر باشد رنگ چوب روشن تر خواهد شد. در اینجا باید این نکته را خاطر نشان کرد که تراکم هر درخت و چوب با یکدیگر متفاوت می باشد
بنابراین رنگ آنها نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت می باشد.رنگ ترموود زمانی که در معرض اشعه ی UV خورشید قرار می گیرد تا حدودی تغییر می یابد و به رنگ طوسی نقره ای در خواهد آمد مگر اینکه با استفاده از رنگ یا روغن لایه محافظتی بر روی آن تشکیل شود و از تغییر آن جلوگیری به عمل آید.

مزایای چوب ترمووود:

  • وزن سبک نسبت به دیگر انواع چوب و همچنین سایر متریال ها مانند شیشه
  • حفظ رطوبت محیط در حد استاندارد نیازهای طبیعی انسان
  • نرمال کردن تغییرات ناگهانی دما (سرما به گرما و گرما به سرما)
  • نصب سریع و آسان محصولات ترمووود
  • توانایی بسیار بیشتر در مقابل آتش، آب، طوفان و برودت نسب به چوب های دیگر
  • تجزیه پذیر بودن و عدم آسیب رساندن به محیط زیست در زمان تخریب 
  • انعطاف پذیری و مقاومت بیشتر نسبت به فشارهای بیرونی (نظیر زلزله)
  • عایق بی نظیر صدا (به دلیل نگهداری هوا در منافذ خود)
  • دارای دوام بالا در برابر پوسیدگی در انواع شرایط آب و هوایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تاب برداشتن و تغییر ابعاد

درب ملامینه یا اچ پی ال چیست

درب ملامینه چیست

درب ملامینه از ورق های اچ پی ال و یا همان ورق های ملامینه ساخته می شوند. این ورقه ها در واقع ورق های اچ دی اف هستند که یک لایه نازک کاغذ کرافت روی آن کشیده می شود. این درب ها در بازار به نام  درب ملامینه شناخته و در مدل ها و رنگ های مختلف تولید و روانه بازار می شوند. برای خرید انواع درب ملامینه می توانید از محصولات راشا درب بازدید بفرمایید. جدیدترین و ارزان ترین مدل های درب داخلی و درب ملامینه در فروشگاه ما موجود می باشد.

قیمت درب ملامینه اتاق خواب

قیمت درب ملامینه بسته به نوع روکش درب و ابعاد آن متغییر است. ساخت این درب هل به این صورت است که روی درب خام ورقی کشیده می شود به نام hdf که با دستگاه مورد نظر و گرمای ۱۱۰ درجه به ورق دیگری که hpl می گویند تبدیل می شود. با توجه به مقاوم بودن رطوبت بالای این درب ها، رویه درب ملامینه به هیچ وجه بر اثر رطوبت یا ضربه یا سایر عوامل آسیب نمی بیند.

روکش ملامینه ومزایای آن

در ایران روکش های ملامینه با 23% ( سهم مصرف به کل ) بیشترین استفاده را نسبت به سایر روکش ها دارند. به علت مشکل بودن و تخصصی بودن پروسه روکش کاری ملامینه و نیز بعلت سرمایه گذاری بالا و مهمتر از آن ارزش افزوده ی بالای آ ن معمولا کارخانجات ام دی اف MDF جهان دارای خطوط روکش ملامینه بوده و انواع ام دی اف MDF ملامینه را نیز عرضه می کنند.
در این روش تنوع ام دی اف تولیدی نیز بالا می رود. در سطح جهانی روکش های ملامینه بیشترین و وسیع ترین دامنه مصرف را در بین سایر روکش ها دارند و در مصارف عمومی و تقریبا تمامی مصارف روکش کاری سطوح مورد استفاده قرار میگیرند.
تفاوت قابل توجه بین  MDF ملامینه و نئوپان ملامینه در این است که لبه های ام دی اف ملامینه قابل ماشین کاری است که می توان پس از ماشین کاری و فرم دهی و پروفیل کاری، لبه های آن را با نوارهای From Soft لبه چسبانی کرد. دارا بودن تمام امکانات تزئینی و نیز مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت، آب، حرارت، سایش و .... دامنه وسیعی ار کاربرد های متنوع را برای ام دی اف با روکش ملامینه می توان در تمام استفاده ها به صورت عمومی در مبلمان اداری و منزل، دربها و بدنه کابینت، لوازم اتاق خواب، رکوب دیوار و ... استفاده کرد.


روکش ملامینه پرکاربردترین نوع روکش درب داخلی 

از روکش ملامینه همچنین نوار لبه چسبانی نیز تولید می کنند که هماهنگ با سطح در لبه ها چسبانده می شود. در واقع می توان گفت پُر کاربردترین نوع روکش ها، نوع ملامینه می باشد و از نظر قیمت بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر انواع روکش ها می باشد.
روکش کاری با روکش ملامینه روی ام دی اف بسیار متداول بوده و معمولا بسیاری از کارخانجات بزرگ جهان دارای خطوط روکش ملامینه هستند.  کار با ورق های روکش شده با روکش ملامینه به نسبت روکش های اچ پی ال HPL آسان تر است. این نوع روکش پُر کاربردترین نوع روکش مخصوصا درصنعت ام دی اف MDF است.

درب داخلی ملامینه,درب اتاقی ملامینه

مزایای روکش ملامینه

  • مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت
  • مقاومت در برابر حرارت وسایش
  • هماهنگ بودن رنگ لبه های چسبانده شده با سطح رویه
  • قیمت مناسب وتنوع در طرح و رنگ

معایب روکش ملامینه

مقاومت بالایی در برابر مواد قلیا یی و اسیدها ندارند
تمام سطوح آن به صورت یکپارچه نیست ولبه های آن از جنس دیگری است
روکش ملامینه نسبت به روکش اکریلیک و درب روکش پی وی سی PVC براق و شفاف نیست. برای مشاهده محصولات درب پی وی سی کلیک کنید.

درب اتاق HPL با روکش ملامینه چگونه دربی است؟

ورق های HPL که در صنعت درب به کار گرفته می شوند در حقیقت ورق های اچ پی ال می باشند که ورق نازکی از کاغذ کرافت بر روی آنها پرس شده است. به همین خاطر بهترین نامی که می توان برای این نوع درب ها انتخاب کرد درب های ملامینه یا به عبارت دقیق تر درب های اچ پی ال است. بر این اساس باید گفت تنها قسمتی از درب ملامینه که خواص HPL را دارد سطح رویی آن است. به دلیل خواص خوب روکش های اچ پی ال از جمله عایق رطوبتی بودن آنها رویه این درب ها به هیچ وجه بر اثر رطوبت دچار صدمه نمی شود و چنانچه جنس مرغوب آنها به کار گرفته شده باشد رنگ آنها تا سالیان متمادی بدون تغییر باقی خواهد ماند.

مزایا و معایب استفاده از درب اتاق اچ پی ال با روکش ملامینه

استفاده از درب اچ پی ال با روکش ملامینه که در حقیقت همان درب اچ دی اف همراه با روکش ملامینه است نسبت به برخی دیگر از درب ها مزایای خوبی دارد. یکی از مزایای خوب این نوع از درب اتاق، ارزان تر بودن آن است چون به دلیل برخورداری از روکش ملامینه نیازی به رنگ آمیزی ندارد و از این بابت هزینه ای به آن تعلق نمی گیرد. مزیت دیگر این درب ها تولید آنها با سرعت بالا می باشد به همین دلیل می توان از آنها در هنگام اجرای پروژه های انبوه سازی ساختمان ها بهره برد زیرا در بازه زمانی کوتاه تری قابل تحویل هستند.
اما یکی از عیوب این نوع از درب اتاق کیفیت پایین تر آن نسبت به درب HDF، ام دی اف غیره است. عیب دیگری که در رابطه با درب های اچ پی المطرح می شود این است که از آنجایی که دور تا دور این درب ها از چوب می باشد و روی آنها هیج روکشی قرار ندارد در صورتی که آب به قسمت چوبی درب بالاخص به زیر آن نفوذ نماید چوب این رطوبت را به خودش جذب می کند و با گذشت زمان موجب ورم کردن درب می گردد. برای حل این مشکل می بایست دور تا دور این گونه درب ها بالاخص قسمت زیر آنها را با رنگ به خوبی پوشش دهیم. همچنین می توان از فروشنده درخواست کرد قسمت زیر درب را به کمک رزینABS پوشش دهد.

ویژگی های صفحات اچ پی ال:

•    مقاومت در برابر آب: صفحات HPL در تماس مستقیم با آب و رطوبت کاملا مقاوم بوده از اینرو جنس ایده آل برای محیط های نمناک است.
•    سهولت شست و شو: به سبب عدم جذب آب لک نمی شود و در صورت شست و شو براحتی تمیز می گردد. و مواد تمیز کننده معمولی بر آن بی تاثیر است.
•    استحکام: ترکیب مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی در ساخت صفحات اچ پی ال مایه مقاومت مطلوب آن در مقابل ضربه و ... گردیده است.
•    بهداشتی بودن : پایه فنولیک و درجه حرارت بالا و فشار زیاد در ساخت صفحات اچ پی ال سبب مقاومت آن در مقابل اغلب مواد شیمیایی و آتش گردیده و محیط نامناسبی برای رشد باکتری ها محسوب می شوند.
•    خراش ناپذیری: لایه نهایی سخت روی صفحات اچ پی ال مقاومت خوبی در مقابل خراشیدگی از خود نشان می دهد.


آیا درب داخلی ملامینه کاملا ضد آب است؟

خیر ، درب HPL در حقیقت ورق HDF است که یک لایه ملامینه روی آن پرس شده است و با توجه به اینکه کلاف درب از چوب است و روی آن روکشی نیست ، در صورت نفوذ آب به چوب ، چوب آب را جذب کرده و به مرور زمان رطوبت از پشت ورق ملامینه به HDF زیرین می‌رسد. بنابراین حتما باید دور تا دور درب خصوصا زیر درب به خوبی با رنگ پوشش داده شود. البته برای اطمینان بیشتر، می توان قسمت زیرین درب ملامینه را با رزین ABS که در ساخت درب ضد آب ABS استفاده می شود یا رنگ های شافن پوشش داد.
برخی از تولید کنندگان درب های ملامینه دور تا دور درب ملامینه را با ورق های ضدآب ABS پوشش می دهند که باعث افزایش مقاومت درب ملامینه در برابر رطوبت خواهد شد ، اما به دلیل عدم همخوانی ورق ملامینه و ABS از نظر ظاهری ، نتیجه کار ، زیبایی لازم را نخواهد داشت. چنانچه از نظر مشتری ، ضدآب بودن درب ، اهمیت زیادی داشته باشد ، بهتر است از درب ABS استفاده شود. البته همانطور که ذکر شد ، با استفاده از رزین ای بی استنها در قسمت زیرین درب اچ پی ال و رنگ کردن چوب قسمت کناری و بالای درب به مقاومت خوبی در برابر رطوبت دست پیدا خواهیم کرد و همین میزان کفایت می‌کند.
به جای ورق ام دی اف از ام دی اف نیز می‌توان استفاده کرد. از ام دی اف سه میلیمتر با روکش کاغذی و ملامینه معمولا برای ساخت درب کمد دیواری استفاده می‌شود و ام دی اف8 و 16 میلیمتر روکش ملامینه در ساخت درب پارتیشن بندی اداری استفاده می‌شود. هر چند استفاده از این ورق برای ساخت درب اتاق و یا سرویس بهداشتی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند ، اما به لحاظ هزینه و کیفیت جایگزین مناسب‌تری نیز وجود دارد که از آن جمله می‌توان به درب اچ پی ال اشاره کرد.

منبع : درب امن

مشخصات انواع درب ام دی اف اتاقی

درب ام دی اف

درب MDF یکی از انوع مختلف درب داخلی ساختمان  می باشد. که دارای کیفیت مناسبی برای ساختمان های اداری و مسکونی می باشد. رویه ام دی اف درب ام دی اف دارای ضخامت ۶ میلی متر می باشد. در دو طرف درب دو لایه ام دی اف 5 میل استفاده می شود و یک روکش با ضخامت ۱ میلی متر بر روی ام دی اف با چسب مقاومت بالای درب و استفاده از روکش PVC و روکش چوب با رنگ پلی استر از مزایای درب MDF می باشد. ساختار داخلی درب از چوب روس خشک شده و هانی کام می باشد. رویه های درب ضد سرقت و درب های داخلی راشا در از کشور ترکیه وارد می شوند. یرآق درب ضد سرقت برند کاله ترکیه می باشد و دارای دو نوع قفل ۷ و ۱۴ زبانه می باشد.پرس می شود.
دمای اتصال روکش با MDF در حدود ۱۰۰ درجه سانتی گراد می باشد. دو نوع رویه برای درب اتاق ام دی اف و درب سرویس ام دی اف مورد استفاده قرار می گیرد. یک نوع ام دی اف با روکش PVC می باشد و نوع دیگر آن درب ام دی اف با روکش ملچ و راش با رنگ های پلی استر می باشد. درب ام دی اف دارای تنوع مختلفی می باشد که درب های دو قاب و سه قاب از انواع پر فروش درب های ام  دی اف می باشد.

درب MDF : درب ام دی اف اتاقی

بطور کلی درب MDF یا درب ام دی اف برای ساخت درب های داخلی ساختمان اعم از درب های اتاقی و مستر مورد استفاده قرار می گیرد. ابعاد استاندارد دقیق برای درب ام دی اف و درب اتاقی وجود ندارد ولی بطور کلی درب ام دی اف با عرض ۸۵ تا ۹۰ سانتی متر ساخته می شود. طول درب ام دی اف نیز متناسب با طول دیوار ساخته می شود. معمولا برای خانه هایی که دیواری بلند دارند از درب ام دی اف با طول ۲۱۰ تا ۲۱۵ سانتی متر و برای ساختمان های معمولی درب ام دی اف با طول ۲۰۲ تا ۲۰۵ سانتی متر ساخته می شود.

البته باید بیان شود که درب MDF با چهارچوب چوبی نیاز به فضای بزرگتری برای استفاده به عنوان درب اتاقی دارد. معمولا برای بازشو ۸۵ سانت درب ام دی اف ابعاد پشت تا پشت چهارچوب چوبی درب ام دی اف باید ۹۵ سانتی متر باشد. نصب درب ام دی اف هم با فوم فشرده پلی اورتان قابل انجام است. درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز با یرآق متفاوتی نسبت با لنگه درب معمولی دارد. برای نصب درب ام دی اف بر روی چهارچوب فلزی از لولا جوشی چهارچوب فلزی استفاده می شود. و برای نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی متناسب با نوع تولید درب از لولا تخت و قابلمه استفاده می شود. نصب درب ام دی اف با چهارچوب چوبی نیاز به نصاب های ماهر و دوره دیده دار دارد و با نصب درب ام دی اف بر روی کلاف فلزی متفاوت است.

درب اتاق ام دی اف

معمولا درب اتاقی ام دی اف در سایزهای متنوع تولید می شود. متاسفانه در ایران استاندارد دقیقی برای عرض درب اتاق وجود ندارد و در صورت وجود استاندارد هیچ گونه قابلیت اجرایی ندارد. به همین دلیل است که در یک ساختان واحد تمام ابعاد درب اتاقی با همدیگر متفاوت می باشند. معمولا محدوده ی عرضی ۷۵ تا ۹۰ سانتی متر را برای درب اتاق در نظر می گیرند. البته باید بیان شود که در سال های اخیر طول درب اتاقی در برخی پروژه های لوکس به بیشتر از ۲٫۴۰ متر رسیده است و در حقیقت طراحان این خانه ها بر این باور هستند که افزایش قدی طوب درب اتاق ام دی اف بخصوص با روکش های چوبی یا رنگ سفید برآق یا رنگ مشکی برآق می تواند زیبایی باشکوهی را به مجموعه بدهد...

زمان ساخت درب اتاق معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ روز زمان نیاز دارد. البته باید بیان شود با توجه به مدل درب اتاق و میزان برجستگی یا نوع طرح و رنگ مورد استفاده زمان ساخت درب اتاق متفاوت می شود. از منظر دکوراسیون داخلی معمولا رنگ درب اتاق و درب های داخلی با قرنیز و کابیت هماهنگ می شود. در خانه هایی که متراژ کوچکتری دارند بیشتر از رنگ های روشن درب اتاق استفاده می شود. درب اتاق شیشه خور نیز از دیگر محصولات مجموعه می باشد که قاب های شیشه ها تک قاب و دو قاب و سه قاب می تواند تولید شود. 

قیمت درب ام دی اف اتاق

درب MDF، از دسته درب های مدرن و شیک ساختمانی می باشد که مناسب برای استفاده در واحد های مسکونی، ادارات،  هتل ها، بیمارستان و به طور کل در تمان ساختمان ها می توان از این درب ها استفاده نمود.

رویه ام دی اف درب های ام دی اف دارای ضخامت ۶ میلی متر می باشد. در دو طرف درب دو لایه MDF 5 میل استفاده می شود و یک روکش با ضخامت ۱ میلی متر بر روی ام دی اف با چسب پرس می شود. درب ام دی اف خام  با چهارچوب چوبی نیز ساخته می شوند که این نوع چهارچوب با تزریق فوم قابل نصب شدن می باشند. در صورت وجود چهارچوب فلزی می توان از روکوب ام دی اف با روکش PVC و روکش چوب استفاده کرد. نصب درب ام دی اف نیز توسط نصاب های حرفه ای انجام می شود که این نوع نصب و رگلاژ درب ام دی اف با نصب قفل های و دستگیره نیز همزمان می باشد.

درب ام دی اف ارزان

همان طور که اشاره شد درب های ام دی اف یکی از مناسب ترین مدل های درب ساختمانی از لحاظ کیفیت و قیمت می باشد. این درب ها در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند. تنوع در طرح و رنگ و همین طور رویه درب یکی از دلایلی است که موجب افزایش فروش این مدل از درب ها شده است. 

منبع: راشا درب

مشخصات و قیمت درب اچ دی اف

درب hdf  چیست؟

HDF  مخفف کلمات High density fiberboard می باشد. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود و چگالی آن بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.
 وزن کم درب اچ دی اف و مقاومت بالای رویه ها و کیفیت بالای کلاف چوبی از جمله ی این موارد می باشد. ساختار داخل درب HDF از شبکه های هانی کام ترک ۲٫۵ * ۲٫۵ سانتی متر ساخته شده است که مقاومت این درب را دو چندان می کند. استفاده از اتصالات فینگر جوینت در کلاف چوب داخلی درب اچ دی اف باعث شده است این نوع درب ها را از هرگونه تابیدگی برای درب سرویسی مصون بدارد. یکی از بهترین متریال ها برای ساخت درب سرویسی و درب حمام درب اچ دی اف می باشد. 

کاربرد درب hdf

از نظر کمی، کیفی و قیمت رویه درب اچ دی اف تولید شده در کشور مالزی و چین در یک سطح قیمت و کشور ترکیه و رومانی در سطح بالاتری نسبت به تولیدات چینی و مالزی قرار دارد. همان طور که درب ضد سرقت ترک دارای کیفیت بالایی است رویه hdf آن نیز کیفیت خوبی دارد.
ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود، در کارخانه های تولید کننده درب، ورق اچ دی اف را به وسیله دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می کنند و درب های با نام درب پی وی سی و یا درب اچ دی اف روکش پی وی سی به بازار عرضه می کنند. قیمت درب اچ دی اف به نسبت ارزان تر از دربهای دیگر میباشد.
قیمت درب اچ دی اف hdf از عوامل تاثیرگذار در تولید بیشتر این گونه از دربها دارد.

قیمت درب hdf

قیمت درب داخلی ساختمان بر مبنای میزان کیفیت نوع رویه درب داخلی و کیفیت متریال و کیفیت رنگ کاری درب داخلی ساختمانی مورد استفاده در استراکچر درب داخلی مورد ارزیابی و قیمت گذاری قرار می گیرد. قیمت درب داخلی اچ دی اف نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. رویه های درب اچ دی افاز کشور های مختلف ترکیه و چین خریداری می شود. قیمت درب داخلی ساختمانی HDF بر مبنای نوع رویه قیمت گذاری می شود. 

درب های اتاقی و سرویس اچ دی اف

معمولا درب داخلی ساختمان اچ دی اف با عرض های ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر برای درب های اتاقی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. درب سرویس و حمام اچ دی اف نیز معمولا با عرض های ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر تولید می شود. البته با توجه به اینکه درب های سرویس اچ دی اف ممکن است با محدودیت هایی روبرو باشد ممکن است از عرض ۷۰ سانتی متر کمتر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وجود روشویی در سرویس عامل محدودیت زا برای عرض درب داخلی سرویس اچ دی اف می باشد. معمولا عرض درب اتاقی اچ دی اف متناسب با متراژ واحد ساختمانی می باشد. معمولا در ساختمان های با متراژ بالای ۱۰۰ سانتی متر عرض درب اتاقی اچ دی اف در محدوده ۸۲ تا ۹۲ سانتی متر قرار دارد که وسایل بزرگ نیز از این درب ها می تواند عبور کند.

درب روکش hdf

 برای ساخت این نوع درب ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل (انند یک قاب عکس) با توجه به ابعاد درب ساخته می شود و یا ورقهای پیش ساخته ای مانند ورقهای HPL،HDF و یا سایر ورقها با توجه به سفارش مشتری بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد. البته فضای خالی میان درب را با شبکه بندی چوبی یا مقوایی که شباهت بسیاری به لانه زنبور عسل دارد و آن را هانیکام می نامند پر می کنند، استفاده از شبکه بندی ها در فضای خالی بین رویه های درب برای بالابردن مقاومت درب در برابر ضربه و شکنندگی می باشد.
لازم به ذکر است می توان از پر کنندهای دیگری مانند پشم سنگ یا یونولیت برای پر کردن فضای خالی بین دربها استفاده نمود که عایق بهتری برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی و انتشار صدا می باشد.

خصوصیات درب اچ دی اف

درب اچ دی اف را از یک کلاف اصلی چوبی می‌سازند و سپس دو طرف کلاف چوبی را با ورق‌های اچ دی اف پوشش می‌دهند. ناگفته نماند این ورق‌ها به صورت پرس شده بر روی کلاف قرار میگیرند و از استقامت خوبی برخوردار هستند. در فضای خالی بین دو ورق از قطعات مشبک که شبیه لانه زنبور است استفاده می‌شود. همچنین برای پر کردن حفره‌های خالی کلاف میانی، میتوان از یونولیت یا پشم سنگ استفاده کرد تا هم درب در برابر ضربه مقاوم شود و هم عایق مناسبی ایجاد شود. بر روی سطح ورق اچ دی اف شیارهایی با نقش چوب طراحی شده است که حس چوب طبیعی را به محیط می بخشد. در کارخانه رنگ سفید بر روی درها زده می‌شود که شما میتوانید مناسب با نیازتان رنگ درب را تغییر دهید.

درب اچ دی اف ارزان قیمت

جالب است بدانید که ورق های اچ دی اف مورد استفاده در صنعت درب همانطور که گفته شد فیبر می باشند که در حین تولید به وسیله غلطک های داغ شیارهایی مشابه طرح چوب بر روی سطح ورق اچ دی اف ایجاد می شود و در نهایت در برخی از تولیدات کارخانه ها یک آستر سفید بر روی ورق اچ دی اف پاشیده می شود که البته این حالت بیشتر در ورق های 3 میلی متری دیده می شود.
لازم به ذکر است که ورق های اچ دی اف با ضخامت های مشابه نیز وجود دارد که تفاوت آن با HDF را در نوشتارهای بخش مقالات سایت می توانید بررسی کنید.

منبع: راسان درب