درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

مشخصات و قیمت درب اچ دی اف

درب hdf  چیست؟

HDF  مخفف کلمات High density fiberboard می باشد. اچ دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود و چگالی آن بالای 800 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.
 وزن کم درب اچ دی اف و مقاومت بالای رویه ها و کیفیت بالای کلاف چوبی از جمله ی این موارد می باشد. ساختار داخل درب HDF از شبکه های هانی کام ترک ۲٫۵ * ۲٫۵ سانتی متر ساخته شده است که مقاومت این درب را دو چندان می کند. استفاده از اتصالات فینگر جوینت در کلاف چوب داخلی درب اچ دی اف باعث شده است این نوع درب ها را از هرگونه تابیدگی برای درب سرویسی مصون بدارد. یکی از بهترین متریال ها برای ساخت درب سرویسی و درب حمام درب اچ دی اف می باشد. 

کاربرد درب hdf

از نظر کمی، کیفی و قیمت رویه درب اچ دی اف تولید شده در کشور مالزی و چین در یک سطح قیمت و کشور ترکیه و رومانی در سطح بالاتری نسبت به تولیدات چینی و مالزی قرار دارد. همان طور که درب ضد سرقت ترک دارای کیفیت بالایی است رویه hdf آن نیز کیفیت خوبی دارد.
ورق اچ دی اف در پشت و روی تخته های چوبی پرس می شود، در کارخانه های تولید کننده درب، ورق اچ دی اف را به وسیله دستگاه ممبران با PVC نیز روکش می کنند و درب های با نام درب پی وی سی و یا درب اچ دی اف روکش پی وی سی به بازار عرضه می کنند. قیمت درب اچ دی اف به نسبت ارزان تر از دربهای دیگر میباشد.
قیمت درب اچ دی اف hdf از عوامل تاثیرگذار در تولید بیشتر این گونه از دربها دارد.

قیمت درب hdf

قیمت درب داخلی ساختمان بر مبنای میزان کیفیت نوع رویه درب داخلی و کیفیت متریال و کیفیت رنگ کاری درب داخلی ساختمانی مورد استفاده در استراکچر درب داخلی مورد ارزیابی و قیمت گذاری قرار می گیرد. قیمت درب داخلی اچ دی اف نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. رویه های درب اچ دی افاز کشور های مختلف ترکیه و چین خریداری می شود. قیمت درب داخلی ساختمانی HDF بر مبنای نوع رویه قیمت گذاری می شود. 

درب های اتاقی و سرویس اچ دی اف

معمولا درب داخلی ساختمان اچ دی اف با عرض های ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر برای درب های اتاقی ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. درب سرویس و حمام اچ دی اف نیز معمولا با عرض های ۷۰ تا ۸۰ سانتی متر تولید می شود. البته با توجه به اینکه درب های سرویس اچ دی اف ممکن است با محدودیت هایی روبرو باشد ممکن است از عرض ۷۰ سانتی متر کمتر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وجود روشویی در سرویس عامل محدودیت زا برای عرض درب داخلی سرویس اچ دی اف می باشد. معمولا عرض درب اتاقی اچ دی اف متناسب با متراژ واحد ساختمانی می باشد. معمولا در ساختمان های با متراژ بالای ۱۰۰ سانتی متر عرض درب اتاقی اچ دی اف در محدوده ۸۲ تا ۹۲ سانتی متر قرار دارد که وسایل بزرگ نیز از این درب ها می تواند عبور کند.

درب روکش hdf

 برای ساخت این نوع درب ابتدا یک کلاف چوبی مستطیل شکل (انند یک قاب عکس) با توجه به ابعاد درب ساخته می شود و یا ورقهای پیش ساخته ای مانند ورقهای HPL،HDF و یا سایر ورقها با توجه به سفارش مشتری بر رو و پشت کلاف پرس خواهد شد. البته فضای خالی میان درب را با شبکه بندی چوبی یا مقوایی که شباهت بسیاری به لانه زنبور عسل دارد و آن را هانیکام می نامند پر می کنند، استفاده از شبکه بندی ها در فضای خالی بین رویه های درب برای بالابردن مقاومت درب در برابر ضربه و شکنندگی می باشد.
لازم به ذکر است می توان از پر کنندهای دیگری مانند پشم سنگ یا یونولیت برای پر کردن فضای خالی بین دربها استفاده نمود که عایق بهتری برای جلوگیری از اتلاف انرژی گرمایی و سرمایی و انتشار صدا می باشد.

خصوصیات درب اچ دی اف

درب اچ دی اف را از یک کلاف اصلی چوبی می‌سازند و سپس دو طرف کلاف چوبی را با ورق‌های اچ دی اف پوشش می‌دهند. ناگفته نماند این ورق‌ها به صورت پرس شده بر روی کلاف قرار میگیرند و از استقامت خوبی برخوردار هستند. در فضای خالی بین دو ورق از قطعات مشبک که شبیه لانه زنبور است استفاده می‌شود. همچنین برای پر کردن حفره‌های خالی کلاف میانی، میتوان از یونولیت یا پشم سنگ استفاده کرد تا هم درب در برابر ضربه مقاوم شود و هم عایق مناسبی ایجاد شود. بر روی سطح ورق اچ دی اف شیارهایی با نقش چوب طراحی شده است که حس چوب طبیعی را به محیط می بخشد. در کارخانه رنگ سفید بر روی درها زده می‌شود که شما میتوانید مناسب با نیازتان رنگ درب را تغییر دهید.

درب اچ دی اف ارزان قیمت

جالب است بدانید که ورق های اچ دی اف مورد استفاده در صنعت درب همانطور که گفته شد فیبر می باشند که در حین تولید به وسیله غلطک های داغ شیارهایی مشابه طرح چوب بر روی سطح ورق اچ دی اف ایجاد می شود و در نهایت در برخی از تولیدات کارخانه ها یک آستر سفید بر روی ورق اچ دی اف پاشیده می شود که البته این حالت بیشتر در ورق های 3 میلی متری دیده می شود.
لازم به ذکر است که ورق های اچ دی اف با ضخامت های مشابه نیز وجود دارد که تفاوت آن با HDF را در نوشتارهای بخش مقالات سایت می توانید بررسی کنید.

منبع: راسان درب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد