درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

انواع درب ضد سرقت لوکس و ارزان

 درب های ضد سرقت از مهم ترین تجهیزات برای ایجاد امنیت در ساختمان ها می باشند. این محصول نیز مانند سایر محصولات دارای انواع و دسته بندی های مختلفی است که در هنگام خرید باید با توجه به شرایط محل نصب و نوع نیاز خود یکی از انواع درب ضد سرقت را برگزینید و نصب نمایید. بعد از توجه به کیفیت و اصل بودن درب، مهم ترین فاکتور در هنگام خرید این درب ها، قیمت درب ضد سرقت است. قیمت درب با توجه به ابعاد، نوع رویه درب و یراق آلات کارشده در درب متغیر می باشد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع درب ضد سرقت آشنا سازیم و ویژگی های درب های مقاوم در برابر رطوبت و نور خورشید را برای شما بیان نماییم تا اگر قصد دارید این درب ها را در قسمت بیرونی ساختمان نصب نمایید انتخاب مناسبی داشته باشید.


خرید درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت امروز به یکی از پرفروش ترین محصولات در زمینه درب ورودی ساختمان تبدیل شده اند. امنیت و زیبایی ظاهری این درب ها موجب شده افراد زیادی تمایل به خرید این محصولات پیدا نمایند. حال اگر در هنگام خرید دقت لازم را نداشته باشید و نتوانید درب ضد سرقت اصل را از درب های فرعی و قلابی موجود در بازار تشخیص دهید، هزینه ای که پرداخت نمودید سوخت می شود. باید بدانید درب ها ضد سرقت قلابی هیچ امنتی برای شما فراهم نمی آورند و شاید از درب های معمولی هم بی کیفیت تر باشند. بنابراین توصیه می شود برای خرید این محصولات حتما به فروشگاه های معتبر درب ضد سرقت مراجعه بفرمایید.

انواع درب ضد سرقت

این درب ها در بازار ایران دارای انواع مختلفی می باشند. از پرفروش ترین مدل های موجود می توان به درب های تولید ایران اشاره نمود. درب های ایرانی یکی از با کیفیت ترین درب های ضد سرقت می باشند که با قیمت بسیار مناسب تر از محصولات خارجی به دست مصرف کنندگان می رسند. بعد از درب ایرانی، درب ضد سرقت ترک اصل از دیگر محصولات باکیفیت بازار می باشد اما قیمت بسیار بالای این محصولات موجب شده افراد زیادی تمایل به خرید این مدل از درب ها نداشته باشند. شما می توانید برای خرید و آشنایی با انواع درب ضد سرقت به فروشگاه های اینترنتی درب ساختمانی مراجعه نمایید و از محصولات این فروشگاه ها دیدن و با ویژگی های آن ها آشنا شوید. توصیه ما به شما عزیزان این است که برای خرید درب های ضد سرقت و یا سایر درب های ساختمانی حتما به مراکز فروش و فروشگاه ها معتبر درب ضد سرقت مراجعه بفرمایید تا به اصل بودن درب خریداری شده اطمینان داشته باشد و محصولات را با قیمت مناسب و بدون واسطه خریداری نمایید.


درب ضد سرقت فلزی

یکی از مشهورترین مدل های درب ورودی ساختمان، درب ضد سرقت فلزی می باشد. این درب ها از سری درب های ارزان قیمت بازار نیز محسوب می شوند. اگر درب را برای نصب در بیرون از ساختمان مورد استفاده قرار دهید ممکن است بر اثر تابش نورخورشید و رطوبت، درب در کوتاه مدت دچار پوسیدگی و خرابی شود. بهترین مدل درب برای نصب در بیرون از ساختمان و یا عنوان درب لابی و درب ویلایی، درب های فلزی می باشند. درب ضد سرقت فلزی دارای دو نوع درب فلزی با رنگ دکورال و درب با رنگ الکترواستاتیک است، که برای درب بیرونی ساختمان و اینکه در مقابل رطوبت و تابش نور خورشید مقاوم باشد بهتر است درب ضد سرقت فلزی با رنگ الکترواستاتیک را تهیه نمایید. درب های فلزی در رنگ ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند. این درب ها از ساختاری فلزی بهره ‌مند هستند و همواره بهتر است برای رنگ درب از رنگ هایی استفاده نمایید که هارمونی بهتری میان رنگ فلز و رنگ درب ضد سرقت برقرار نمایند.

با توجه به این توضیحات متوجه می شویم که بهترین درب برای نصب در مناطق دارای رطوبت، و یا به عنوان درب بیرونی ساختمان که در معرض تابش مستقیم نورخورشید قرار دارد، درب های فلزی می باشد.

امنیت درب های ضد  سرقت

شاید خیلی از افراد این سوال را در ذهن دارند که آیا با نصب درب ضد سرقت امنیت کامل برای شما تامین می شود و دیگر نیاز به استفاده از سایر روش ها ندارید ؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که درب های ضد سرقت تا حد زیادی امنیت را برای ساکنان ساختمان ها فراهم می آورند اما این به معنای امنیت ۱۰۰% نمی باشد و شما همراه باید به موارد و نکات دیگر نیز توجه نمایید. حتی اگر از همه روش های امنیتی مانند نصب دوربین مداربسته، استخدام نگهبان و استفاده از قفل های ضد سرقت فوق پیشرفته در ساختمان استفاده نمایید باز هم نمی توان گفت که به طور صد در صد راه ورود برای سارقان بسته شده است. بنابراین باید همواره نکات امنیتی را رعایت نموده و در هنگام خروج درب ها و پنجره ها را به طور کامل ببندید و طولانی مدت منزل خود را خالی نگذارید. نکته مهم در مورد نصب درب های ضد سرقت این است که با استفاده از این درب ها تا حد زیادی می توانید امنیت را برای ساختمان خود ایجاد نمایید زیرا باز نمودن درب و ورود به منزل شما با وجود این محصولات کار بسیار سختی می باشد.

درب ضد سرقت با روکش چوب طبیعی

اگر بخواهیم در مورد درب های گران قیمت و انواع درب ضد سرقت لوکس صحبت کنیم باید درب ها با رویه چوب را به شما معرفی نماییم. این مدل از درب ضد سرقت دارای ظاهری بسیار شیک و زیبا می باشند که در عین حال امنیت و آرامش را نیز برای ساکنین یک ساختمان فراهم می آورند. تمام درب های ضد سرقت اصل موجود در بازار دارای استراکچری از فلز و فولاد می باشند و آنچه موجب اختلاف در قیمت و ظاهر این محصولات می شود، رویه درب است. گران ترین نوع روکش درب، روکش چوب طبیعی راش و گردو می باشد. همچنین شما می توانید در هنگام سفارش خرید درب ضد سرقت برای درب لوکس و زیبای خود دورکوب و تاج نیز سفارش دهید. در درب های لوکس از بهترین و شیک ترین یراق آلات مانند قفل و دستگیره دیجیتال استفاده می شود که هم باعث ایجاد زیبایی در این محصولات می شود و هم امنیت را افزایش می دهد. درب های روکش چوب دارای تزئینات، برجستگی ها و حکاکی هایی بر روی بدنه روکش درب می باشند که این نقش های کار شده بر روی درب به همراه رگه های طبیعی چوب، ظاهری بسیار شیک و کلاسیک را برای درب و محیط اطراف فراهم می آورند. قیمت درب ضد سرقت لوکس با روکش چوب طبیعی از سایر مدل های درب ضد سرقت گران تر می باشد.

منبع : راشا درب

قسمتهای مختلف درب ضد سرقت ایرانی

5 ویژگی درب ضد سرقت که باید با آن ها آشنا شوید:

اگر به فکر خرید یک درب ورودی برای منزل خود هستید، بدون شک اسم درب ضد سرقت اصل به گوشتان خورده است.  درب های مختلفی در بازار به عنوان محصولات درب ضد سرقت وجود دارد اما همه آن ها دارای استانداردهای لازم نبوده و نمی توان عنوان ضد سرقت را به آن ها داد. حال شاید این سوال در ذهنتان پیش آید که چگونه می توانید یک درب اصل را از درب معمولی تشخیص دهید؟ چگونه مطمئن شوید با توجه به هزینه ای که پرداخت نمودید درب مورد خریداری شده اصل است یا خیر؟ با خواندن این مطلب به راحتی می توانید در هنگام خرید، درب اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

وزن درب ضد سرقت

اولین و آسان ترین راه تشخیص یک درب با کیفیت از طریق وزن آن می باشد. درب های اصل، معمولا دارای وزن بین 90 تا 150 کیلوگرم می باشند اما درب های تقلبی وزنی کمتر از این دارند. درب ضد سرقت فلزی اصل می تواند دارای وزن بیشتر از 150 کیلوگرم باشد و آن هم به دلیل استفاده از فلز برای رویه درب می باشد. در بعضی از درب های فرعی به جای استفاده از شبکه فلزی در ساختار درب از شبکه های مقوایی استفاده می شود و همین امر موجب وزن پایین این محصولات شده است. البته وزن درب با توجه به ابعاد آن متغیر است به طور مثال درب ضدسرقت سه لنگه از مدل تک لنگه سنگین تر می باشد.


قفل درب 

مورد بعدی برای شناخت درب ضد سرقت اصل، قفل درب است. قفل مهم ترین قسمت درب های ضد سرقت می باشد. اگر درب شما دارای بهترین ساختار و محکم ترین استراکچر نیز باشد بدون قفل امن هیچ گونه ارزشی ندارد. در هنگام خرید دقت نمایید از قفل های با کیفیت در ساخت درب استفاده شده باشد. از پرطرفدارترین مدل قفل درب ضد سرقت در بازار ایران، قفل برند کاله و داف ترکیه می باشد. هر چند که می توان قفل ها را بعد از خرید درب تعویض نمود و حتی انواع قفل دیجیتال را برای این محصولات نصب کرد اما چه بهتر که درب شما از همان ابتدا کار بی نقص باشد.

جنس رویه درب

مورد بعدی که در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن دقت نمایید، نوع روکش درب است. بهترین و گران ترین روکش برای درب ضد سرقت، از چوب طبیعی می باشد. این روکش ها دارای حکاکی ها و رگه هایی از رنگ چوب طبیعی می باشند که حالت کلاسیکی را به درب می بخشد. البته باید به محل مورد نصب درب هم توجه نمایید به طور مثال اگر می خواهید از این محصول به عنوان درب ورودی در بیرون از ساختمان استفاده نمایید بهتر است درب با رویه فلزی مقاوم در برابر رطوبت و تابش نورخورشید را برگزینید. اگر جنس روکش درب شما مناسب نباشد با گذشت زمان دچار تغییر رنگ و شکل ظاهری خواهد شد و مجبور می شوید روکش درب را تعمیر و یا تعویض نمایید. از انواع دیگر روکش درب می توان به روکش از جنس های ام دی اف، پی وی سی، استیل، هایگلاس و لمینت اشاره نمود.

استراکچر درب ضد سرقت

استراکچر داخلی درب ضد سرقت بسیار مقاوم بوده و از دو ورق فولادی در آن استفاده شده که در بین این ورقه های فولادی از شبکه های فلزی استفاده شده است. اکثر سازندگان درب ضد سرقت سعی دارند از بهترین استراکچر برای درب های خود استفاده نمایند. هر چقدر استحکام استراکچر درب شما بالاتر باشد به همان میزان کیفیت درب افزایش می یابد. این ساختار از قسمت های مختلفی مانند کلاف ها و کمربندهای فلزی، صفحه های فولادی و شبکه های فلزی تشکیل شده است. از پر استفاده ترین انواع استراکچر درب ضد سرقت می توان به این دو مورد اشاره نمود:

می باشد و به شکل سینوسی و زاویه دار مورد استفاده قرار می گیرند.
  • ورق های فولادی که در ابعاد درب ضد سرقت هستند. معمولا در این ورقه ها از یک لایه پلی اورتان به عنوان عایق استفاده می شود.

 درب ضد سرقت اصل و با کیفیت می تواند به عنوان عایق صوتی و حرارت نیز مورد استفاده قرار گیرد. در صورت تمایل می توانید به صورت سفارشی از پشم شیشه در ساختار درب برای ایجاد عایق بیشتر استفاده نمایید.

مرکز فروش درب ضد سرقت

تولید کننده درب ضد سرقت

آخرین مورد برای شناخت یک درب ضد سرقت اصل، کشور و یا شرکت تولید کننده درب می باشد. درب های ضد سرقت چینی معمولا دارای کیفیت جالبی نمی باشند اما محصولات با کیفیت هم در بین آن ها وجود دارد. اما درب های ترک و ایرانی از جمله درب های اصل و بسیار مورد اعتماد در بازار هستند. توصیه می شود برای خرید درب ضد سرقت حتما به مراکز فروش معتبر درب مراجعه بفرمایید و از فروشگاه های متفرقه در سطح شهر خرید ننمایید. این گونه از خرید خود مطمئن خواهید بود. از معروف ترین مدل های درب ایرانی می توان به درب ضد سرقت مدل ونوس اشاره نمود. این درب دارای ظاهری بسیار شیک و کیفیت بالا می باشد که موجب شده مورد توجه خریداران قرار گیرد.

منبع : راسان درب

فروش جدیدترین مدل های درب ضد سرقت و انواع درب

درب‌ ساختمانی یکی از مهم ترین قسمت های یک ساختمان می باشد که تاثیر بسیار زیادی در جلوه و زیبایی آن ساختمان و همچنین امنیت ساکنین دارند. امروزه با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و فناوری در صنعت ساختمان سازی درب‌ ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دچار تحولات و تغییرات زیادی شده اند. از جمله مهم ترین درب های ساختمانی می توان به درب ورودی ضد سرقت و درب اتاقی اشاره داشت. این درب ها در مدل های مختلف و برای نیازها و سلایق مختلف طراحی و در بازار موجود می باشمد. راسان درب تولید کننده درب ضد سرقت در ایران می باشد و انواع دیگر درب ساختمانی را نیز می توانید در این فروشگاه تهیه و خریداری نمایید.
علاوه بر درب های خارجی در بازار انواع درب داخلی نیز موجود می باشد که این درب ها شامل درب اتاق، سرویس بهداشتی و حمام و درب آکوستیک می باشد.

.


انواع درب ضد سرقت

چند سالی است که درب‌ هایی به نام درب ضد سرقت وارد بازار شده اند. این درب ها به علت تفاوت در استراکچر، جنس و مقاومت آن و همچنین استفاده از پشم سنگ در لایه‌های داخلی و ساختار کلی در برابر ضربه و اهرم نمودن بسیار مقاوم می باشند. درب‌ ضدسرقت دارای انواع مختلفی می باشد. از درب ضد سرقت ترک گرفته تا ایرانی و چینی. در یک دسته بندی کلی سعی داریم شما را با انواع در ضد سرقت موجود در بازار ایران آشنا نماییم:

  • درب ضد سرقت ترک، چینی، ایرانی و ایتالیایی
  • درب ضد سرقت لوکس، چوبی، لابی، فلزی
  • درب ضد سرقت تک لنگه، یک و نیم، دو لنگه و سه لنگه
  • درب ضد سرقت سفید، گردویی، مشکی و..

این دسته بندی یک شمای کلی از انواع درب موجود در بازار می باشد. شما می توانید برای خرید درب ضد سرقت و اطلاع از قیمت این محصولات با فروشگاه ها و تولید کنندگان درب ضد سرقت تماس بگیرید. قدیمی ترین فروشگاه اینترنتی درب ضد سرقت راسان درب می باشد که می توانید انواع محصولات درب داخلی و درب ورودی را از این مرکز پخش تهیه نمایید.

.

درب ضد سرقت ارزان

درب ضد سرقت ارزان که به عنوان درب چینی هم شناخته می شود درخواست زیادی در بازار دارد. این درب ها دارای قیمت مناسب می باشند ولی از لحاظ کیفیتی در موقع خرید باید داقت داشته باشید تا درب باکیفیت را خریداری نمایید، زیرا بعضی از مدل های درب ضد سرقت ارزان دارای کیفیت مناسبی نمی باشند. درب های ارزان معمولا دارای روکش های فلزی می باشند و از یراق آلات معمولی در ساخت آن ها استفاده شده است.


نکات مهم در هنگام خرید درب های ضد سرقت

در هنگام خرید انواع درب ضد سرقت باید به مواردی توجه داشته باشید تا دربی مقاوم تهیه نمایید. مهم ترین نکته که می توانید به راحتی کیفیت درب را با آن بسنجید، قفل درب است. قفل های ضد سرقت با کیفیت معمولا از برند کاله و داف ترکیه می باشند. اگر قفل درب دارای کیفیت نباشد نمی توان به آن درب اطمینان نمود. مورد بعدی نوع رویه درب، رویه چوبی بسیار مقاوم و با کیفیت است و انتخاب یک رویه مقاوم موجب افزایش طول عمر درب می شود.

.

درب آکوستیک و عایق صدا

درب های آکوستیک که با نام درب ضد صدا و درب عایق صدا نیز شناخته می شوند از محبوب ترین مدل های درب است که بیشتر به عنوان درب اتاق های کنفرانس، درب اتاق مدیریت شرکت ها و استودیوهای موسیقی مورد استفاده قرار می گیرند. البته دربهای ضد سرقت هم دارای عایق صوتی می باشند. درب آکوستیک چرمی، از پر فروش ترین درب های عایق‌ ضد صدا می باشند که دارای ظاهری بسیار شیک هستند. این درب های چرمی ضد صدا بر حسب نوع چرم استفاده شده در درب، نوع یراق آلات، لمسه کاری و…دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.
ضد صدا کردن درب ها درجه‌های مختلفی دارد. به طور مثال یک درب آکوستیک تا 10 درصد می‌ تواند جلوی ورود صداها را بگیرد و دربی دیگر تا 90 درصد از ورود صدا جلوگیری می کند. کیفیت و تعداد فوم‌های استفاده شده در درب آکوستیک در کیفیت آن تاثیر گذار است. هر چه قدر تعداد این فوم ها و کیفیت آن ها بیشتر باشد، کیفیت نهایی درب ضد صدا بیشتر خواهد بود. فوم‌های کار شده در درب عایق صدا تاثیر بسیار زیادی در قیمت درب آکوستیک دارد.

.

کاربردهای درب آکوستیک

  • استفاده به عنوان درب عایق صوتی آپارتمان ها
  •  سالن کنفرانس ادارات
  • اتاق مدیریتی
  • مورد استفاده در درب ورودی و خروجی سالن های سینما
  •  اتاق کارگاه ها
  •  درب داخلی شرکت ها ودفترهای کار
  •  استودیو ها و اتاق های ضبط صدا


قیمت درب آکوستیک

همان طور که اشاره شد هزینه ساخت درب آکوستیک بسته به نوع فوم به کار رفته در درب و تعداد لنگه و یراق آلات مورد استفاده متغیر است. برای مثال می توان به دستگیره درب ضد صدا اشاره داشت. دستگیره دربهای آکوستیک یکی از مواردی است که در قیمت تمام شده درب آکوستیک تاثیر گذار است، با نصب دستگیره های خاص و مدرن هزینه شما می تواند تا چندین میلیون تومان افزایش یابد.

.

لمسه کوبی درب عایق صدا

لمسه کوبی و لمسه دوزی دو مفهوم جداگانه می باشد. در لمسه دوزی دیگر از دوخت زدن چرم و پارچه استفاده نمی شود و با استفاده از دکمه و گل میخ به چرم ها شکل می دهند. لمسه کوبی دارای ظاهری بسیار شیک تر از لمسه دوزی می باشد. لمسه کوبی کاری بسیار سخت و زمان بر است و به همین دلیل باعث افزایش قیمت درب می شود. یکی از مزایای لمسه کوبی این است  که می توان طرح ها و اشکال بیشتر و متنوع تری برای درب ایجاد نمود. معمولا برای لمسه کوبی و لمسه دوزی به این موارد احتیاج خواهیم داشت:

  •  عایق اسفنجی  با چگالی بین 20 تا 25 کیلوگرم بر متر مربع، دارای ضخامت 2 تا 3 سانت.
  • استفاده از پارچه های مخمل و یا چرم برای استفاده در روکش درب عایق صدا.
  • گل میخ ساده، کار شده و یا دکمه های همرنگ

.

درب چوبی اتاقی

چوب یکی از قدیمی‌ ترین و باکیفیت ترین عنصر برای ساخت درب می باشد. از گذشته تا کنون انواع چوب به دلیل دسترسی راحت یکی از مهم ترین متریال برای ساخت قسمت های مختلف خانه از جمله دربها به شمار می رود. استفاده از درب‌ های چوبی در منازل بسیار مرسوم است و از دلایل آن هم می توان به زیبایی، عایق در برابر صدا، نصب آسان درب، طول عمر بالا و از همه مهم ‌تر حس آرامش بخشی که رنگ و بافت چوب طبیعی دارد، اشاره نمود. تنها نقطه منفی در درب اتاقی چوبی، قیمت بالاتر این درب ها نسبت به سایر درب ها ساختمانی می باشد. همچنین درب ضد سرقت لوکس که از باکیفیت ترین مدل درب ورودی می باشد نیز از چوب طبیعی ساخته شده و دارای قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل های درب می باشد.

.

درب لابی

درب لابی یکی از درب های استفاده شده به عنوان درب ورودی ساختمان می باشد. این درب ها در مدل ها و طرح های مختلف در بازار موجود می باشند. درب ضد سرقت لابی دارای ابعادی بزرگتر از درب آپارتمانی می باشد. درب دو لنگه و سه لنگه چوبی و شیشه خور متداول ترین مدل های درب ورودی لابی ساختمانی می باشند.
درب چوبی لابی از درب های لاکچری و فوق لوکس ساختمانی به شمار می رود. این درب ها در مقابل نور خورشید و رطوبت بسیار مقاوم بودن و از درب های گران قیمت در بازار می باشند. همچنین از دیگر درب های محبوب می توان به درب لابی چوبی شیشه خور اشاره داشت. درب چوبی لابی با قطرهای مختلف تولید می شود و امکان نصب انواع قفل دیجیتال و هوشمند بر روی این دربها امکان پذیر می باشد.


درب سرویس بهداشتی

درب سرویس و حمام از دیگر مدل های درب داخلی ساختمان می باشد که دارای رویه هایی مقاوم در برابر آب و رطوبت هستند. این درب ها معمولا از جنس ABS و یا دارای روکش پی وی سی می باشند. درب های abs عایق صدا و حرارت نمی باشد. یک روشی که می توان برای افزایش مقاومت درب های ضد آب در برابر رطوبت استفاده نمود، استفاده از رزین در روکش درب است.

.

درب پلی وود

می توان از درب پلی وود به عنوان جایگزینی برای دیگر درب های داخلی استفاده نمایید. درب پلی وود مدل جدید از درب داخلی ساختمان می باشد که در ساخت و تولید آن از مواد پلی پروپیلن و پی وی سی استفاده می شود. از مهم ترین مشخصات درب پلی وود یا wpc می توان به  عایق صدا و حرارت بودن آن اشاره داشت، همچنین این درب ها در مقابل ضربه نیز بسیار مقاوم می باشند.

.

درب ام دی اف

از ارزان ترین مدل های درب داخلی ساختمان می توان به درب ام دی اف اشاره داشت. درب ام دی اف با روکش پی وی سی از محصولات پر فروش می باشد. از ام دی اف در ساخت رویه درب های ضد سرقت نیز استفاده می شود. روکش استفاده شده در درب اتاقی از جنس ام دی اف دارای تنوع بسیار زیادی می باشد: روکش چوب طبیعی، روکش چوب گردو، روکش پی وی سی و ملامینه از این موارد می باشند.

منبع: اتحاد درب

مهمترین ویژگی های درب ضد سرقت با کیفیت و قیمت مناسب چیست

 درب ضد سرقت، دربی است که موجب ایجاد امنیت و آرامش برای اعضای خانواده شما می شود. این درب ها بهترین و ارزان ترین راه حل برای حفظ امنیت خانه و خانواده شما می باشد. شاید نصب درب ضد سرقت به منزله ایجاد امنیت صد در صد نباشد اما تا حد زیادی می تواند مانع نفوذ سارقان به منزل شما شود.

 در هنگام خرید درب ضد سرقت مانند هر محصول دیگری، باید دانش و اطلاعات لازم را در مورد آن داشته باشید. درب های ضد سرقت مختلفی در بازار موجود می باشند که توسط تولید کنندگان درب ضد سرقت در داخل و خارج از کشور ساخته شده اند اما همه این محصولات دارای کیفیت لازم نمی باشند. بنابراین باید در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشید تا محصولی که تهیه می نمایید یک درب ضد سرقت اصل و با کیفیت و دارای استانداردهای لازم برای ایجاد امنیت منزل شما باشد. برای خرید انواع درب ضد سرقت می توانید با فروشگاه درب ضد سرقت اتحاد درب تماس بگیرید. در این مقاله سعی داریم شما را با مشخصات یک درب ضد سرقت با کیفیت آشنا سازیم.

یک درب ضد سرقت امن و با کیفیت باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

درب ضد سرقت از امنیت بیشتری نسبت به سایر درب های ورودی ساختمان برخوردار است و این امنیت را مدیون ساختار و طراحی موجود در این مدل از درب ها هستیم. در این روزها درب های ضد سرقت از محبوب ترین مدل های درب ورودی ساختمانی می باشد. در ساختار این درب ها باید استانداردهایی را رعایت نمود تا بتوانند مهر تایید و امنیت را دریافت نمایند. از جمله این خصوصیات می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • استراکچر درب ضد سرقت: استفاده از لایه های فولادی در بین دو لایه رویی این درب ها باعث مقاومت بسیار بالای در درب ضد سرقت شده است. همچنین با توجه به مکان نصب درب از انواع عایقها نظیر عایق صوتی، عایق حرارتی استفاده می شود. چارچوب دربهای ضد سرقت از جنس فولاد نرم با ضخامت 18 الی 24 سانتی می باشد. چهارچوب این درب ها باید از جنس ورق آهن و مجهز به بهترین نوع نوار عایق لاستیکی باشد. درب عایق صدا می تواند از ورود آلودگی های صوتی به داخل ساختمان شما جلوگیری نماید.
  • قفل درب ضد سرقت: از مهم ترین اجزای درب ضد سرقت قفل ها می باشند. اگر درب شما دارای تمام مشخصه های یک درب استاندارد باشد ولی قفل باکیفیتی بر روی آن نصب نباشد دیگر هیچ امنیتی برای شما نخواهد داشت. بنابر این در هنگام خرید باید به برند و کیفیت قفل توجه نمایید. در حال حاضر قفل برند کاله ترکی با کیفیت ترین مدل قفل برای این درب ها می باشد که به راحتی در بازار یافت می شوند.
  • روکش درب ضد سرقت: اگر می خواهید دربی که خریداری می نمایید دارای ظاهری شیک و لوکس باشد و سال های طولانی بدون تغییر شکل بتوانید از آن ها استفاده نمایید، بهتر است از انواع درب ضدسرقت با روکش چوب خریداری نمایید. این درب های به عنوان درب ضد سرقت لوکس شناخته می شوند و در آنها انواع روکوب و تاج را می توان طراحی و استفاده نمود. البته سایر روکش های درب ضد سرقت مانند روکش پی وی سی و هایگلاس نیز دارای کیفیت بالا و ظاهری زیبا هستند. روکش چوبی از گران ترین مدل های رویه فروش درب ضد سرقت می باشد.
  •  چهار چوب درب ضد سرقت: در ساخت چهارچوب این درب ها از آلیاژهای با کیفیت، با ضخامت 1.5 میلی متر یا بیشتر استفاده شده است. محل اتصال آلیاژها باید جوشکاری شوند. جوش لیزری، بهترین جوش برای گوشه های چهارچوب درب است زیرا کیفیت ظاهری درب ها را افزایش می دهد.
  • درب ضد سرقت ارزان

    درب ضد سرقت ارزان که به عنوان درب چینی هم شناخته می شود درخواست زیادی در بازار دارد. این درب ها دارای قیمت مناسب می باشند ولی از لحاظ کیفیتی در موقع خرید باید داقت داشته باشید تا درب باکیفیت را خریداری نمایید، زیرا بعضی از مدل های درب ضد سرقت ارزان دارای کیفیت مناسبی نمی باشند. درب های ارزان معمولا دارای روکش های فلزی می باشند و از یراق آلات معمولی در ساخت آن ها استفاده شده است.

    شما به عنوان شخصی که قرار است اقدام به خرید درب نمایید باید با مشخصات و ویژگی های این محصول آشنا باشید تا بتوانید بهترین درب ضد سرقت، متناسب با نیاز خود را تهیه نمایید. با توجه به وجود مدل های مختلفی از این محصول که ساخت کشور ها و شرکت های مختلف است، اگر با مشخصات درب ضد سرقت آشنایی نداشته باشید ممکن است در هنگام خرید دچار مشکل شوید و یا به اصطلاخ سرتان کلاه برود. از این رو ما قصد داریم تا شما را با ویژگی های یکی درب ضد سرقت باکیفیت و اصل آشنا سازیم تا بتوانید با خیالی راحت و با دیدی باز اقدام به خرید نمایید.

    نکات مهم در هنگام خرید درب های ضد سرقت

    در هنگام خرید انواع درب ضد سرقت باید به مواردی توجه داشته باشید تا دربی مقاوم تهیه نمایید. مهم ترین نکته که می توانید به راحتی کیفیت درب را با آن بسنجید، قفل درب است. قفل های ضد سرقت با کیفیت معمولا از برند کاله و داف ترکیه می باشند. اگر قفل درب دارای کیفیت نباشد نمی توان به آن درب اطمینان نمود. مورد بعدی نوع رویه درب، رویه چوبی بسیار مقاوم و با کیفیت است و انتخاب یک رویه مقاوم موجب افزایش طول عمر درب می شود.


استفاده از تجهیزات مدرن برای ایجاد امنیت بیشتر

همان طور که اشاره شد درب ضد سرقت نمی تواند امنیت صد در صدی را برای ساختمان شما ایجاد نماید و ممکن است سارقان با ترفندهایی راه نفوذ به منزل شما را پیدا کنند. از این رو توصیه می شود همراه با نصب درب ضد سرقت از سایر روش ها برای افزایش امنیت استفاده نمایید. این راهکار ها عبارتند از نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت، استفاده از چشمی هوشمند و نصب انواع دوربین مداربسته از جمله این روش ها می باشند. با استفاده از این تجهیزات و امکانات شاید دیگر سارقان نتوانند به حریم خصوصی شما دست پیدا کنند.

منبع: راسان درب

آموزش باز کردن قفل درب ضد سرقت

حالتهای مختلف جهت باز کردن قفل درب ضد سرقت

حالت اول)
در صورتی که درب ضد سرقت قفل نشده باشد و فقط بسته شده باشد به عبارت دیگر فقط زبانه ای که با دستگیره عمل می کند درگیر باشد و سایر زبانه های قفل درگیر نباشند. در این حالت به راحتی همانند سایر درب های قدیمی می توان با استفاده از کارت های تلفن ، عابر بانک ویا فیلم های رادیولوژی درب را باز کرد.بدین صورت که یکی از کارت ها ذکر شده را از سمت قفل و از کنار درب طوری وارد می کنیم که کارت بالاتر از زبانه قرارگیرد و با پایین کشیدن کارت و همزمان فشار دادن درب به سمت داخل آپارتمان ،کارت زبانه را به عقب رانده و درب ضد سرقت باز خواهد شد .البته با توجه به اینکه درب های ضد سرقت دارای لاستیک های درزگیر هستند و اصولا اگر خوب ریگلاژ شده باشند درز کمتری نسبت به درب های کلاسیک قدیمی دارند باز کردن درب ضد سرقت با این روش کمی مشکلتر و زمان بیشتری را طلب می کند.
حالت دوم)
اگر شما درب ضد سرقت را قفل کرده باشید کار سخت خواهد شد چون حتما باید یک فرد حرفه ای قفل درب ضد سرقت را باز کند که البته این کار زمان بر خواهد بود و از عهده هر کسی هم بر نخواهد آمد. یک فرد حرفه ای بین 30 تا 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا قفل درب ضد سرقت را باز کند و این زمان تحت تاثیر تعداد زبانه های قفل درب ضد سرقت و اینکه زبانه های قفل از چپ و راست و بالا و پایین درگیر شده باشند نخواهد بود و زمانی که قفل درب ضد سرقت باز شود کل زبانه ها ی درگیر همانند زمانی که با کلید،درب ضد سرقت را باز می کنیم ،آزاد خواهند شد .
حال دو سوال جدید ممکن است در رابطه با باز کردن قفل درب ضد سرقت به ذهن شما خطور کند.

  1. پس تعداد زبانه ها چه تاثیری در امنیت درب ضد سرقت دارند واگر موثر هستند تا چه حد؟
  2. پس اگر بتوان قفل درب های ضد سرقت را نیز باز کرد چه فرقی بین درب ضدسرقت و یک درب معمولی وجود دارد؟

اول باید بدانیم که این درب ها ی پیش ساخته را در سایر کشورها به نام درب ایمن می شناسند که معادل واژه می باشد .شاید نام درب ضد سرقت که معادل واژه توقعی در ما از این درب ایجاد کرده باشد که دور از واقعیت است .
مهمترین عامل در ایمن کردن این درب های پیش ساخته نسبت به سایر درب ها این است که قفل و لولای درب در فلز جاگذاری شده است و احتمال شکسته شدن درب بر اثر ضربه از قسمت قفل و لولا بسیار پایین می باشد.(البته در صورتی که استانداردها در ساخت درب ضد سرقت رعایت شده باشد)
واین در حالی است که طبق اطلاعات به دست آمده از مشتریانی که متاسفانه منزل آنها به سرقت رفته است اکثر سرقتها در زمان بسیار کوتاه و از طریق شکستن درب از سمت قفل است و سارقان زمانی را صرف باز کردن قفل نخواهندکرد. بنابراین اتصال قفل درب و لولا ها به ساختارهای فلزی از اهمیت بیشتری نسبت به زبانه های قفل ها برخوردار هستند. چون چه زبانه ها از بالا و پایین درگیر شده باشند چه نه، درب بر اثر ضربه شکسته نخواهد شد و باز سارقان به سمت شکستن و یا اهرم کردن درب از قسمت قفل اقدام خواهند کرد پس اگر دربها دارای دو قفل مجزا باشند در صورتی که سارق زمان و توانایی برای باز کردن قفل ها را هم داشته باشد زمان از 30تا 45 دقیقه به 60تا 90دقیقه خواهد رسید هرچند این دو قفل تعداد زبانه های کمی هم داشته باشند.
پس با توجه به صحبتهای اخیر در مورد باز کردن قفل درب ضد سرقت  معلوم  شد اولویت اول جهت بالا بردن امنیت این است که درب قابل شکستن و یا اهرم کردن از طرف قفل و لولا نباشد.

اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند، چگونه باید درب را باز کرد؟

در درب‌های ضد سرقت به منظور بالا بردن امنیت ساختمان و جلوگیری از ورود سارقین به داخل ساختمان، از قطعات مختلفی نظیر ورقه‌های فولادی و یا قفل‌های مخصوص استفاده می شود. در دربهای ضد سرقت از انواع قفل‌های ۷ زبانه، قفل‌های مولتی سیستم چهارده زبانه،قفل چنگکی و یا قفل هوشمند برقی یا الکترونیکی استفاده می‌شود. بنابراین با وجود قطعات مختلف محافظتی و قفل‌های مخصوص بکار رفته در درب‌های ضد سرقت، تنها راه حل، باز کردن درب از طریق قفل آن است. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، شما نمی‌توانید از طریق ترفندهایی که برای باز کردن قفل درب‌های معمولی بکار می‌رود، قفل درب‌های ضد سرقت را نیز باز کنید.
تنها راه باز کردن انواع دربهای ضد سرقت، تعویض قفل و یا باز کردن قفل توسط کلید ساز است. زیرا کلید ساز در عین حال که فرد مختصصی در این زمینه است، از ابزارهای مخصوصی نیز برای باز کردن درب‌های ضد سرقت استفاده می‌کند. بنابراین اگر کلید پشت در ضد سرقت بماند ، با دستکاری قفل درب آسیب بیشتری به آن وارد نکنید و از کلیدساز حرفه‌ای که نزدیک ساختمان شماست کمک بگیرید.

منبع :درب امن