درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

درب ضد سرقت

تولید درب ضد سرقت در ایران

نکات مهم برای خرید درب ضد سرقت

شاید مهمترین سوالی که هنگام خرید درب ضد سرقت با آن مواجه می شوید این باشد که با توجه به بودجه شما، مناسب ترین نوع درب ضد سرقت کدام است؟
همچنین هنگام خرید درب ضد سرقت باید به نکاتی توجه کنید.شاید شما از تمام ویژگی ها و خصوصیات درب ضد سرقت آگاهی نداشته باشید و این موضوع باعث میشود که بعد از خرید و نصب درب ضد سرقت به مشکلاتی بربخورید. در این مقاله سعی داریم شما را با نکات مهم که هنگام خرید درب ضد سرقت باید به آن توجه کنید آشنا کنیم و در آخر با خواندن این مقاله میتوانید درب ضد سرقت منزل و یا محل کار خود را به آسانی انتخاب و خرید نمایید.
برای خرید درب ضد سرقت باید به نکات متعددی توجه کنید تا درب مورد نظر واقعا یک درب ضد سرقت باشد و نه یک طراحی از درب ضد سرقت با ظاهر مشابه آن.در اینجا تعدادی از نکات مهم که باعث میشود درب ضد سرقت شما دارای حداکثر امنیت باشد را بیان می کنیم:

قفل درب ضد سرقت و یراق آلات 

یکی از مهمترین اجزای یک درب ضد سرقت قفل آن است.قفل درب ضد سرقت باید به گونه ای طراحی شود که پس از قفل شدن دیگر قابل باز شدن نباشد.بهترین نوع قفل برای درب ضد سرقت ، قفل مارک کاله ترکیه است.این قفل دارای کیفیت بالا و طراحی مناسب است که امنیت درب را تا حد بسیار زیادی بالا میبرد.

ضد اسیدی بودن قفل درب ضد سرقت

در هنگام خرید درب ضد سرقت به این نکته توجه کنید که حتما قفل درب ضد سرقت در مقابل اسید مقاوم باشد. زیرا راحت ترین راه باز کردن قفل درب ریختن اسید بر روی قفل است که در اثر خسارتی که به قفل وارد میشود به راحتی قفل باز میشود و سارقان میتوانند وارد منزل شوند.

آیا امکان باز کردن قفل درب ضد سرقت وجود دارد؟

همان طور که در بالا اشاره کردیم بهترین مارک قفل برای درب ضد سرقت ، کاله ترکیه است. ساخت و کپی برداری از کلید آن ها بسیار دشوار است و شاید هم غیرممکن.
اگر درب ضد سرقت را به اشتباه ببندید و کلید به همراه نداشته باشید افراد عادی نمیتوانند درب را باز کنند و حتما باید از یک کلید ساز با تجربه برای باز کردن درب کمک بگیرید.قفل درب ضد سرقت معمولا دارای 8 کلید است که سه عدد از این کلید ها کلید کارگری است و بقیه مورد استفاده صاحبخانه قرار میگیرد.
کلید کارگری کلیدی است که در هنگام ساخت و ساز مورد استفاده عوامل اجرایی قرار میگیرد و بعد از تکمیل مراحل ساخت و تحویل ساختمان کلید از رده خارج میشود .

نکاتی برای خرید درب ضد سرقت


دستگیره درب ضد سرقت بهتر است از نوع استیل باشد.جنس چشمی و همچنین قفل شب بند هم حتما چک شود که از جنس خوب باشد.
همچنین میتوان از قفل های دیجیتال و هوشمند در درب ضد سرقت خود استفاده کنید که این قفل ها باعث میشود قیمت تمام شده درب ضد سرقت شما بالا تر برود ولی از لحاظ امنیت ارزش این افزایش قیمت را دارد.

جنس و ضخامت چهارچوب درب ضد سرقت

اولین مرحله برای خرید درب ضد سرقت،انتخاب چهارچوب درب ضد سرقت است.اگر جنس چهارچوب درب ضد سرقت مناسب نباشد ، هنگام نصب درب ضد سرقت و هم هنگام استفاده از درب ضد سرقت به مشکل برمیخورید همچنین از امنیت درب هم کاسته میشود.
جنس چهارچوب درب ضد سرقت باید از فلز باشد  که یک آلیاژ خوب در ساخت آن استفاده شده است.همچنین در محل اتصال ورق ها باید جوش به صورت کامل در تمام قسمت ها وجود داشته باشد و بصورت مقطعی و جزئی نباشد.همین طور بهتر است جوش از نوع co2 باشد.

رویه درب ضد سرقت

معمولا جنس رویه درب ضد سرقت با توجه به سلیقه افراد انتخاب میشود. انواع مختلف رویه درب ضد سرقت وجود دارد از جمله:رویه mdf  و رویه pvc . اما در هنگام انتخاب رویه باید دقت کنید که چه رویه ای در مقابل نور خورشید و یا رطوبت مقاوم تر است که اگر درب را در جایی نصب کردید که در معرض تابش نورخورشید قرار گرفت یا در معرض رطوبت بود، کمتر دچار آسیب شود.و یا مثلا کدام رویه دارای کیفیت بهتری است که اگر درب را در جای پر رفت و آمدی نصب کردید ، کمتر دچار آسیب شود.
نکته دیگر این که میان دو رویه داخلی و خارجی درب ضد سرقت حتما ورق فولادی بکار رفته باشد و میان دو رویه خالی نباشد و یا با چیز دیگری به جز ورق فولادی پرنشده باشد. زیرا ورق فولادی بین رویه های اصلی ترین رکن ضد سرقت بودن درب های ضد سرقت است و اگر این نکته رعایت نشود امنیت درب ضد سرقت تا حد بسیاری پایین می آید.

لولای درب ضد سرقت

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به لولا به کار رفته در آن هم دقت کنید. باید به این نکته توجه کنید که به دلیل وزن بالای درب ضد سرقت، درب حتما باید بر روی بیش از دو لولا نصب شود تا بتواند وزن درب را تحمل کند.همچنین به شما پیشنهاد میکنیم که بهتر است از لولاهای بلبرینگ دار استفاده کنید.

راهنمای خرید درب ضد سرقت

توجه با ظاهر درب ضد سرقت

در هنگام خرید درب ضد سرقت باید به ظاهر و زیبایی درب هم توجه کنید . این نکته را در نظر داشته باشید که اولین چیزی که در هنگام ورود به منزل شما دیده میشود و مورد توجه قرار میگیرد درب ورودی منزل شما است. درب ضد سرقت که انتخاب میکنید باید با دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد اما این نکته را در نظر داشته باشید که امنیت درب ضد سرقت را فدای زیبایی نکنید . مهمترین نکته که برای خرید درب باید به آن توجه کنید این است که درب حداکثر امنیت را برای منزل شما به ارمغان بیاورد و در کنار آن به منزل و محل کار شما هم زیبایی ببخشد.

قیمت درب ضد سرقت

نکته مهم هنگام خرید درب ضد سرقت بودجه افراد برای خرید است.معمولا درب ضد سرقت ترک دارای بالاترین کیفیت و قیمت است و اگر بودجه کافی برای خرید درب ضد سرقت را دارید به شما توصیه میشود که درب ضد سرقت ترک را تهیه کنید . درب ضد سرقت ایرانی هم از لحاظ کیفیت تقریبا مشابه درب ضد سرقت ترک است و دارای کیفیت بسیار خوبی است . از لحاظ ظاهری هم تفاوت چندانی با درب ضد سرقت ترک ندارد.

ارزان ترین نوع درب ضد سرقت ، درب ضد سرقت چینی است که در بعضی موارد امنیت این درب ها با درب معمولی تفاوتی ندارد .البته درب ضد سرقت چینی با کیفیت هم در بازار وجود دارد. به طور کل به شما توصیه میشود که در هنگام خرید درب ضد سرقت با افراد با تجربه مشورت کنید معمولا تشخیص اصل و غیر اصل بودن درب مقداری مشکل است.

وزن درب ضد سرقت

توجه داشته باشید که وزن تقریبی یک درب ضد سرقت از 60 تا 120 کیلوگرم پایین تر نباشد چون دیگر آن درب ، یک درب ضد سرقت نیست.